Звіт директора НВК за 2016/2018 навчальний рік Димкової Л.М.

І. Загальна інформація про НВК

Земельна ділянка, яка належить закладу має площу 0,99 га. Школа прийнята в експлуатацію в 1975 році.

Структура контингенту

Початкова школа

Основна школа

садок

Усього по закладу

Кількість учнів

14

17

17

48

Загальна кількість класів

3

3

6

Навчально-виховний процес в цьому навчальному році було організовано відповідно до навчального та річного плану навчального закладу.

Учнівський колектив ЗШ І-ІІ ступенів налічує 33 учнів, які об’єднані у 6 класів.

У 2016-2017 н.р. у закладі працювали 9 педагогічних та 6 технічних працівники.

Аналіз роботи НВК за 2016-2017 навчальний рік

Навчальний рік насправді завершується не святом Останнього дзвоника чи державною підсумковою атестацією, а підведенням підсумків цього року. Саме тоді приходить розуміння, скільки всього зроблено, і скільки ще можна зробити в наступному навчальному році.

Як директор НВК, у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом НВК, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, Законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу

Перед колективом було поставлено такі завдання:

1. Забезпечення утвердження ролі освіти як основи інноваційного розвитку суспільства: розвитку української державності.

2. Формування ціннісних орієнтацій відносно здорового способу життя, створення оптимальних умов для збереження та зміцнення здоров’я.

3. Продовження роботи щодо забезпечення всебічного розвитку кожної дитини з урахуванням індивідуальних можливостей у відповідності з сучасними вимогами, стандартами початкової та загальної середньої освіти. Підвищення якості освіти.

4. Формування в учнів потреби у саморозвитку та самоосвіті.

5. Формування національної самосвідомості учнів, їх соціального, комунікативного потенціалу.

6. Подальше впровадження моніторингу якості освіти.

На виконання Закону України «Про основні засади державної мовної політики» навчання в НВК здійснювалось виключно державною (українською) мовою.

Збереження контингенту

На початок 2016-2017 навчального року в НВК навчалось - 32 учні, в дошкільному підрозділі – 20 вихованців. За рік вибув – 1 учень (зміна місця проживання).

З метою збереження контингенту учнів в НВК проводився облік дітей та підлітків у мікрорайоні, контроль відвідування учнями навчальних занять. З програмою «Шкільний автобус» із села Новопетрівка здійснюється підвіз 25 учнів, що становить 87 % від загальної кількості учнів.

У НВК протягом кількох років діє система обліку відвідування учнями занять.

З боку адміністрації НВК ведеться контроль за відвідуванням учнями навчання. Підсумки відвідування аналізуються на нараді при директору, класними керівниками, педрадах, раді профілактики, вживаються необхідні заходи щодо залучення дітей до навчання. В НВК 1 раз на місяць проводяться засідання ради профілактики.

За результатами навчального року причини пропусків занять:

через хворобу – 10,4 %

За поясненням батьків – 6,3%

У порівнянні з минулим навчальним роком кількість пропусків уроків в цілому по НВК зменшилася.

Попри все, сьогодні ми можемо говорити про позитивні результати цілеспрямованої спільної роботи адміністрації, класних керівників та батьків з цього питання.

В НВК систематично здійснюється моніторингова діяльність вчителів та адміністрації.

Аналіз річного оцінювання навчальних досягнень учнів показав в цілому достатній рівень навчальних досягнень.

Високий- 7

Достатній-13

Середні-12

Низький – 0

Індивідуальна форма навчання

В 2016 – 2017 навчальному році у навчальному закладі за індивідуальною формою навчалися 2 учні (по хворобі Чигрин Д. та мала наповнюваність класу Бутковський Олег).

Індивідуальні навчальні плани учнів розроблялися згідно відповідних Програм з предметів. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснювалося відповідно до діючих нормативних документів Міністерства освіти і науки України.

Слід зазначити, що організація навчально-виховного процесу за індивідуальною формою повинна забезпечувати не тільки певний освітній рівень дитини, відповідно до її здібностей, можливостей, а й розвивати соціальну компетентність дитини, шляхом залучення до участі у виховних заходах.

Державна підсумкова атестація

У початковій школі державна підсумкова атестація проходила з української мови, українського читання та математики у формі підсумкових контрольних робіт. Зміст підсумкових контрольних робіт та їх проведення відповідали рекомендаціям МОН України. Річне оцінювання з вищезазначених предметів було здійснено на підставі семестрових оцінок та оцінок за проведену державну підсумкову атестацію.

Всього державну підсумкову атестацію в 4 класі здавало – 5 учнів, звільнених не було.

Звіт про ДПА учнів 4 класу Миколаївського НВК за 2016/2017 н.р.

Узагальнена таблиця результатів ДПА в 4-х класах

Предмет

Учнів у класі

Виконали роботу

Виконали на

1-3

бали

%

4-6

балів

%

7-9

балів

%

10-12

балів

%

Математика

4

5

-

-

1

20%

2

40%

2

40%

Укр. мова

4

4

-

-

2

40%

2

40%

1

20%

Читання

4

4

-

-

1

20%

2

40%

2

40%

Порівнюючи підсумки ДПА в 4 класі з результатами навчальних досягнень за рік слід відзначити, що майже з усіх предметів відзначається покращення результатів.

Методична робота

У 2016-2017 навчальному році педагогічний колектив НВК працював над методичною проблемою «Підвищення ефективності навчально – виховного процесу шляхом впровадження освітніх інноваційних технологій»

Реалізація загальношкільної теми, включала в себе такі завдання:

- організувати роботу психолого-педагогічних семінару з проблеми;

- обговорити запропоновані рекомендації на засіданнях ШМО, виробити заходи з їх реалізації;

- організувати взаємовідвідування уроків, вивчити і створити умови для використання педагогами запропонованих методичних рекомендацій;

- сприяти вдосконаленню методики аналізу відвіданих адміністрацією та педагогами уроків і позакласних заходів;

- створити банк розробок вчителів, випускати методичні бюлетені з досвіду роботи над темою.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи шкільних методичних об’єднань на 2016-2017 навчальний рік.

Пріоритетними напрямками в роботі методичної ради було визначено:

1. Теоретична підготовка вчителів до роботи, вивчення рекомендованої літератури.

2. Розробка діагностичних матеріалів, що характеризують творчий потенціал особистості вчителя.

3. Впровадження моніторингу якості компетентностей педагогів.

4. Використання технологій продуктивного навчання (розвивальне навчання, технологія проектування, технологія продуктивного мислення) як складових сучасної освіти.

Для реалізації даних напрямків протягом року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:

1. Підсумки роботи методичної ради за 2015 – 2016 н.р.

2. Обговорення і затвердження плану роботи методичної ради на 2016 – 2017 н.р.

3. Розподіл обов’язків між членами методичної ради.

4. Затвердження плану роботи щодо підготовки учнів до проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

5. Обговорення та затвердження планів роботи ШМО, МР на 2016 – 2017 н.р.

6. Затвердження плану проведення предметних тижнів в 2016 – 2017 н.р.

7. Обговорення нових навчальних програм з базових дисциплін, підручників, рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо викладання предметів.

8. Поновлення методичних матеріалів в методичному кабінеті

9. Організація консультування з питань сучасної педагогіки, методики, психології

10. Участь вчителів у конкурсах, змаганнях.

11. Про організацію роботи колективу над методичною проблемою

12. Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес початкової школи.

13. Робота з обдарованими учнями.

14. Про підготовку учнів до участі у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін.

15. Про участь учителів школи у шкільному та районному етапах конкурсу «Учитель року».

16. Про хід атестації педагогічних працівників НВК.

17. Взаємовідвідування уроків. Презентації досвіду роботи педпрацівників НВК, досвід яких узагальнюється.

18. Робота з електронними навчальними посібниками. Використання на уроках можливостей Інтернету.

19. Адаптація учнів 5 класу до навчання

20. Спільна робота бібліотеки та класних керівників.

21. Аналіз участі у олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах.

22. Курсова перепідготовка вчителів НВК.

23. Гурткова та позакласна робота з предметів

24. Стан навчально – виховного процесу в НВК.

25. Сучасні педагогічні технології, комп’ютеризація у навчально-виховному процесі.

26. Звіт учителів, які атестуються

27. Діяльність роботи шкільних МО щодо вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагогів.

28. Стан проведення предметних тижнів.

29. Виконання наказу про методичну роботу в НВК.

30. Аналіз роботи педагогічного колективу над проблемним питанням.

31. Виконання навчальних програм учителями.

32. Обмін думками та пропозиціями щодо складання річного плану роботи та планування методичної роботи на наступний навчальний рік.

У 2016-2017 н. р. були проведені наступні методичні заходи :

Заняття «Толерантне спілкування», «Використання інноваційних технологій на уроках в умовах реалізації нового Державного стандарту», «Здоров`язберігаючі технології як засіб підвищення ефективності навчального процесу в початковій школі».

Протягом 2016-2017 н.р. було організовано роботу шкільних методичних об’єднань вчителів-предметників та класних керівників,затверджено плани їхньої

роботи, методичні проблеми, над якими працювали ШМО, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність ШМО було сплановано на основі Річного плану роботи НВК та Перспективної програми розвитку НВК. Кожне з ШМО провело по 4 засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації серпневої районної конференції, рекомендації РМК щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2016-2017 н. р., зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації так і науково-методичні питання. Упродовж навчального року всіма ШМО було проведено предметні тижні, матеріали яких оформлено у звіти та як виставковий матеріал. Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичними виданнями з предметів тощо. З метою загальної теоретичної підготовки педагогічного колективу до впровадження в практику методичної теми впродовж року було проведено обговорення шляхів її реалізації. Кожен керівник методичного об’єднання, ретельно проаналізувавши його діяльність, перспективно визначив пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема посилена увага роботі з обдарованими учнями, поширення передового педагогічного досвіду

В цілому роботу ШМО 2016-2017 навчального року можна оцінити задовільно.

Важлива роль в організації методичної роботи належить шкільному методичному куточку. В ньому зібрані матеріали творчих знахідок ШМО, атестаційні матеріали, зразки уроків, позакласних заходів, фахові журнали, газети, картотека методичної літератури, матеріали для роботи над проблемою школи, зібраний інформаційний каталог передового педагогічного досвіду вчителів НВК, розпочато роботу щодо створення банку комп’ютерних презентацій. Роботу шкільного методичного куточку було організовано за кількома напрямками:

- забезпечення вчителів необхідною сучасною інформацією про надбання педагогічної науки та практики (з цією метою забезпечено доступ до світової мережі Інтернет, створено картотеку науково-методичної літератури, банк педагогічні технології);

- стимулювання вчителів до впровадження елементів інноваційних технологій у практичну діяльність;

- накопичення та зберігання власних доробків вчителів НВК, забезпечення умов для ознайомлення з ними всього педагогічного колективу;

- створення сприятливих умов для самоосвіти вчителів у межах школи, створення умов для якісного проведення засідань ШМК та методичної ради ;

- забезпечення вчителів навчальними програмами, програмами спецкурсів, факультативів,інструкціями, рекомендаціями тощо.

Триває поповнення методичного куточку сучасною педагогічною літературою та методичними матеріалами про роботу вчителів НВК.

Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Курсова перепідготовка здійснювалась згідно з перспективним планом. Її пройшли Димкова Л.М. та Ковальчук В.М. на курсах, вони виконали роботи, в яких узагальнили матеріали за індивідуальними методичними темами, поділилася досвідом своєї роботи на засіданні методичного об’єднання.

Атестації педагогів НВК пройшла у 2016-2017 н.р. згідно з перспективним планом. Атестувалися вчитель початкових класів Димкова Л.М. та Ковальчук В.М.

Вивчення стану викладання окремих предметів здійснювалося згідно з перспективним планом. У 2016-2017 н.р. було вивчено стан викладання зарубіжної літератури, основ здоров'я, образотворчого мистецтва,математики, української мови та літератури, англійської мови та організація прогулянок в дитячому садку. Здійснено оглядовий контроль дотримання єдиного орфографічного режиму при веденні робочих зошитів та зошитів для контрольних і творчих робіт, якість проведення лабораторних і практичних робіт (результати вивчалися на нарадах при директорові, докладно проаналізовані та оформлені у вигляді довідок та наказів по школі).

Перевірки свідчать про те, що особливу увагу педагогічний колектив НВК приділяє підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.

З метою з’ясування рівня виконання завдань Державного стандарту було проведено тематичні перевірки щодо дотримання принципу наступності при переході учнів з початкової в основну школу. Результати вивчалися на нарадах при директорові, докладно проаналізовані та оформлені у вигляді наказів по НВК. Учні приймали участь у районному конкурсі знавців української мови ім.. Петра Яцика.

Традиційно організовувались цикли відкритих уроків, семінари, тренінги, практикуми, на яких педагоги ділилися педагогічними надбаннями, показували шляхи і способи удосконалення НВП, педагоги узагальнювали побачене й почуте, використовували у своїй діяльності. Впродовж поточного навчального року підготовлено та проведено районний семінар: учителів початкових класів (2 кл.), учителів фізичної культури, учителів української мови та літератури.

Впродовж року вчителі відвідували районні та обласні семінари та заходи, брали участь у обговореннях нагальних педагогічних проблем.

План заходів щодо організації методичної роботи в школі протягом 2016-2017 навчального року був виконаний. Та все ж, не всі заплановані відкриті уроки та виховні заходи були проведені, формально поставилися керівники методичних об'єднань до проведення щорічних творчих звітів. Не повністю реалізовано план проведення предметних тижнів.

Не поліпшилася робота щодо висвітлення роботи в періодичній та фаховій літературі.

Комп’ютеризація НВК

Педагогічний колектив НВК працює над впровадженням сучасних комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес.

У НВК працює кабінет інформатики, хоча не обладнаний достатньо сучасною комп’ютерною технікою.

З 2012 року створено сайт школи. Відповідальний за оформлення сайту та оновлення новин директор НВК та вчитель інформатики Бон О.І. У 2017– 2018 н.р. необхідно активізувати роботу вчителів та вихователів для поповнення сайту, активно використовувати його в роботі.

НВК має електронну адресу, що значно полегшує управлінську діяльність, обмін інформацією.

З метою залучення електронних засобів, у першу чергу Інтернет, компакт-дисків, засобів масової інформації для організації навчання учнів за особистісно – орієнтованими педагогічними технологіями, що підвищують якість освітніх послуг:

· Організована самостійна робота учнів (для самоосвіти) з пошуку необхідної інформації з різноманітних джерел знань Інтернет.

· Створені умови для доступу до світових культурно-історичних досягнень людства та реалізації права кожного учня на однакові можливості для здобуття освіти.

Учні розробляють власні проекти, представляють їх в електронному вигляді.

В НВК не завжди практикується використання комп’ютерної техніки для проведення нестандартних уроків із окремих тем у старшій та молодшій ланці у зв’язку з недостатнім матеріально-технічним забезпеченням.

У процесі роботи над загальношкільною методичною проблемою творчо працювали вчителі з пошуку і розвитку обдарованих дітей:

· В 2016/2017 н.р. цьому році учні закладу взяли участь у Всеукраїнських олімпіадах «Олімпус» - 12 учнів, Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник» -10 в конкурсі «Колосок» - 23 учні, «Геліантус» -11 учніву, «Вчи. Юа»- 6 учніву отримали дипломи.

Активно учні НВК приймали участь у конкурсах малюнків, фотоконкурсах.

В організації методичної роботи у 2016 – 2017 н.р. був ряд суттєвих недоліків:

- вимагає удосконалення робота ШМО;

- не повністю реалізовано функцію діагностування;

- мали місце істотні недоліки в інформаційному забезпеченні вчителів;

- потребує вдосконалення робота шкільної методичної ради;

- учителі недостатньо використовують можливості інтерактивних форм роботи

Атестація педагогічних кадрів

Згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України від 06.10.2010 р. №930 у 2016/2017 н. р. у НВК атестація педагогічних кадрів проводилась відповідно до плану. Атестувались 2 педагогічні працівники.. Було підтверджено відповідність займаній посаді та раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «Спеціаліст вищої категорії».

Робота шкільної бібліотеки

Протягом 2016 – 2017 навчального року шкільна бібліотека працювала відповідно до річного плану роботи та Положення про бібліотеки загальноосвітніх навчальних закладів.

На 01.09.2016 року бібліотека була забезпечена підручниками на 100%, проте новими підручниками лише на 70%.

На початку навчального року був складений план роботи щодо збереження підручникового фонду. Органи учнівського самоврядування неодноразово здійснювали перевірку стану підручників, результати висвітлювались у шкільному прес-центрі.

Протягом 2016 – 2017 навчального року шкільний бібліотекар Бон О.І. виступала з доповідями на методичній раді, нараді при директорові, на педагогічній раді.

Організовано та проведено Всеукраїнську акцію «Живи, книго!», результати якої висвітлено на сайті НВК.

Проведено паспортизацію бібліотеки, інвентаризацію бібліотечного фонду.

Обдаровані учні

У 2016 – 2017 керівник МР НВК координувала роботу керівників шкільних методичних об’єднань та учителів – предметників щодо пошуку та розвитку дитячої обдарованості відповідно до специфіки предметів. Слід зазначити, що з боку класних керівників робота з пошуку та розвитку дитячої обдарованості ведеться на належному рівні.

До шкільного банку обдарованих дітей у 2016 – 2017 н.р. було занесено 5 учнів: Видра Анастасія, Гуван Анастасія, ОсипенкоЄлизавета, Андрусішина Тетяна,Сачок Анастасія.

З вересня почалась робота учителів з учасниками олімпіад згідно планів, складеними вчителями.

Робота з підготовки до ІІ етапу Всеукраїнських шкільних олімпіад 2016 – 2017 навчального року показала, що не всі учителі-предметними використали учнівський потенціал.

Узагальнивши результати участі НВК у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, можна зробити висновок, що наші вихованці показали кращий результат. Маємо з місце з української мови та літератури та І місце з трудового навчання.

Соціальний захист учасників навчально-виховного процесу

Педагогічним колективом НВК було вивчено соціальний статус родин і складено соціальний паспорт. Відповідно до соціального паспорту на початок року в НВК навчалися:

- дітей, позбавлених батьківського піклування –0

- дітей-сиріт – 0

- дітей з багатодітних родин – 9

- дітей з малозабезпечених родин – 3

- дітей самотніх матерів – 0

- дітей, що постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – 1

- дітей-інвалідів – 3

- діти учасників АТО -2

У школі систематизована робота з соціального захисту неповнолітніх. На протязі навчального року вчителями було проведено обстеження житлово-побутових та матеріальних умов життя дітей, складено акти обстеження. Усі діти пільгового контингенту (діти –сироти, діти з малозабезпечених сімей) були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням. У вересні бібліотекарем були видані усі підручники дітям з сімей пільгових категорій.

Також у вересні усі учні НВК пройшли щорічний поглиблений медичний огляд та зробили необхідні щеплення.

До нового року усі діти пільгових категорії отримали новорічні подарунки.

Влітку 31 учню НВК було організовано оздоровлення в пришкільному оздоровчому таборі «Капітошка». 6 учнів оздоровились у санаторіях області.

У 2016–2017 навчальному році необхідно продовжувати систематично тримати під постійним контролем питання щодо виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей пільгових категорій на МО класних керівників, на педагогічних радах. Необхідно класним керівникам звернути більше уваги на роботу з батьками.

Система внутрішнього контролю

В 2016 – 2017 навчальному році складовими системи внутрішкільного контролю були:

1. Контроль за рівнем засвоєння навчальних програм згідно графіку.

2. Контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, виховання і розвитку здібностей учнів в процесі навчання.

3. Контроль за веденням документації класних журналів, особових справ, щоденників учнів, календарно-тематичних і виховних планів.

4. Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.

Проводилось відстеження знань і умінь учнів з математики, української мови та літератури,історії України, фізики, хімії, біології та географії на підставі підсумкових контрольних робіт. Результати знайшли відображення в наказах по НВК.

Контроль за якістю викладання здійснювався декількома шляхами:

1.Персональний контроль (бесіди, анкетування), відвідування уроків молодих учителів. Адміністрацією вивчалася система роботи вчителів, які проходили атестацію в 2016 – 2017 н. р.

2. Тематичний контроль. В ході перевірки вивчався рівень знань і умінь учнів на уроках.

3. Класно-узагальнюючий контроль.

З метою перевірки організації і підготовки учнів до засвоєння учбового матеріалу, виявлення потенційних можливостей колективу у вересні – жовтні 2016 р. вивчались колектив 5 класу, підсумки роботи заслухано на нараді при директорові.

Проведено класно-узагальнюючий контроль у 5 т класі. За результатами видано накази.

У 2016 – 20157н.р. адміністрації НВК необхідно здійснити персональний контроль роботи вчителів, які мають низький рівень навчальних досягнень учнів з предметів.

Правовиховна, правоосвітня та профілактична робота

З метою чіткої організації та підвищення ефективної діяльності педагогічного колективу НВК щодо формування правової культури та попередження правопорушень з початку 2016 – 2017 навчального року у річному плані було сплановано заходи з профілактики правопорушень та правового виховання серед учнів. Також видано накази: «Про проведення громадського огляду умов утримання, навчання, виховання, оздоровлення та працевлаштування дітей з неблагополучних родин та дітей групи ризику», «Про стан роботи з учнями, схильними до правопорушень», «Про стан відвідування учнями НВК», «Організація робота Ради профілактики».

Рада профілактики систематично відслідковує результати роботи з учнями, які перебувають на обліку.

Основна мета її роботи - координація зусиль педагогічного колективу, запобігання правопорушень, надання допомоги вчителям, класним керівникам, батькам; охорона прав дитини.

План роботи Ради профілактики на навчальний рік виконано, всі проведені засідання оформлено протоколами. На кінець навчального року виконано план роботи з профілактики правопорушень.

У школі ведеться робота з ранньої профілактики правопорушень серед учнів.

На кінець навчального року жоден учень не притягнутий до карної відповідальності. Кількість учнів, які перебувають на внутрішньошкільному обліку – на початку року – 1, на кінець року – 1.

Кількість учнів, які знаходяться в групі «ризику» - на початку року – 1, на кінець року – 1.

Кількість учнів, що злісно ухиляються від навчання – немає.

Плани індивідуальної роботи з учнями контрольованої групи були складені у вересні.

У планах виховної роботи класних керівників заплановано бесіди з правового виховання, бесіди з профілактики правопорушень, декада правових знань, робота з батьками дітей, схильних до правопорушень, тематика батьківських зборів з профілактики правопорушень.

Класні керівники у класних журналах заповнювали щодня сторінку обліку відвідування учнями уроків, підбиваючи підсумки відвідування школи кожного семестру.

Питання з профілактики правопорушень підлітків розглядаються:

- на батьківських зборах. («Права дитини» 3 кл., «Боротьба зі злочинністю – суспільна справа» 8 кл); («Мої права у школі» 5 кл., «Підлітки мають знати свої права» 6 клас.

- на засіданнях МО класних керівників.

- на педраді.

У НВК діє і постійно оновлюється куточок з правових знань. У бібліотеці в наявності є підборка літератури правової та правоосвітньої спрямованості.

Протягом року діти групи ризику залучаються до участі в гуртках, у спортивних секціях, позакласній роботі.

Але в роботі з профілактики правопорушень є чимало недоліків, як у діяльності класних керівників, так і у НВК в цілому. Необхідно тісніше співпрацювати з неблагонадійними сім'ями, організовувати зустрічі з дільничним інспектором та працівниками центру сім'ї та молоді, залучати дітей до загальношкільних заходів, проводити роботу в мікрорайоні НВК.

Виховна робота

Уся виховна робота в НВК у 2016-2017 н. р. була спланована відповідно до програм, наказів та розпоряджень МОН України, районного відділу освіти, молоді та спорту.

Аналіз стану виховної роботи показав, що всі класні керівники планують виховну роботу з класом: обраний напрям та виховна проблема, над якою працюють протягом року; складені психолого-педагогічні характеристики класів; визначені завдання. Складено графік проведення виховних годин, які проводилися у зручний для дітей та класних керівників час. Класні куточки оформлені відповідно до існуючих вимог.

Слід відзначити, що класними керівниками та керівниками початкових класів враховані зауваження адміністрації стосовно оформлення документації: ведення виховних планів, журналів відвідування сімей та ін.

Так, проведені виховні заходи: олімпійські змагання , «Моїй мамі присвячую» (родинне свято до 8 Березня), родинні свята «Свято осені», випускний «Прощай, школо початкова!» (4 кл.), акція «Ми проти СНІДу, ми за життя!», урочиста лінійка до дня Перемоги «Ми пам’ятаємо», урок-реквієм «Чорнобильська катастрофа», родинні свята до Дня захисника Вітчизни, родинне свято «Моя мама» до Дня матері, театралізоване свято «В гостях у казки», спортивно-розважальне шоу «Тато, мама, я – спортивна сім’я»,

розважальне шоу до Дня захисту дітей «Світить сонечко для всіх» та ін.

Усі заходи проведені на достатньому рівні, що свідчить про те, що класні керівники та вчителі-предметники до організації та проведення заходів підійшли більш серйозно та творчо, ніж у попередньому навчальному році, врахували зауваження та допущені помилки, проводили велику роботу по підготовці учнів до виховних заходів та виховних годин.

Протягом навчального року класними керівниками та вчителями-предметниками проведена достатня виховна робота: ранки, лінійки, усні журнали, виставки малюнків, предметні тижні з того чи іншого предмета. Усі ці заходи сприяють розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів.

Протягом усього навчального року і, зокрема, перед проведенням певних заходів (екскурсії, походи, змагання та ін.) класними керівниками та вчителями-предметниками проводилася робота стосовно збереження життя і здоров’я дітей та робота по запобіганню нещасних випадків серед неповнолітніх. Проведені бесіди, виховні заходи, написані диктанти. Висвітлені практично всі ситуації, які можуть загрожувати життю чи здоров’ю дитини.

Повноцінний розвиток дітей можливий лише за умови формування в них навичок здорового способу життя. Активно і ефективно в цьому напрямку працювали учителі, які викладають предмет «Основи здоров'я».

Працюючи над реалізацією концепції виховної роботи НВК, педагогічний колектив організовував і проводив низку заходів і повсякденну роботу для досягнення основної мети – забезпечення всебічного розвитку особистості учнів.

Протягом року в НВК діяло самоврядування учнів. Ефективно працював волонтерський загін «Поклик». Відбувався чіткий контроль за роботою по усіх комісій. 70% результатів НВК у конкурсах різних рівнів належать членам учнівського самоврядування.

Методичний супровід виховної роботи здійснювався при безпосередній участі адміністрації, класних керівників та шкільної бібліотеки.

Разом з тим під час організації виховної роботи у НВК було виявлено і ряд недоліків.

Класним керівникам слід більше уваги приділяти вихованню естетичних смаків учнів, їх зовнішньому вигляду, формуванню дикції, культури поведінки на сцені, вмінню виступати перед аудиторією (особливо під час проведення відкритих виховних заходів).

Окремо необхідно сказати про проведення тематичних та розважальних вечорів, предметних тижнів. Було проведено недостатньо заходів для старшокласників , щоб забезпечити їм змістовне дозвілля та відпочинок, графік вечорів не дотримувався.

Усі класні керівники та класоводи допускали порушення термінів здачі звітної документації, інформацій.

У плані запобігання дитячому травматизму та збереження життя і здоров’я дітей учителями, що викладають основи здоров̕ я та класними керівниками проводилось замало практичних занять, з метою застосування набутих теоретичних знань.

Недостатня робота проводилася і в плані профілактики насильства та жорстокості як серед неповнолітніх в школі, так і в сім’ях .

Несистематично працювала редакція шкільного прес-центру. Не всі сектори Координаційної Ради учнівського самоврядування були задіяні у шкільному житті.

Профорієнтаційна діяльність

Згідно з річним планом в НВК проводилась профорієнтаційна робота на виконання Програми професійної орієнтації учнівської молоді області на здобуття актуальних на ринку праці професій та спеціальностей.

Протягом 2016–2017 навчального року постійно оновлювався куточок профорієнтації, його методичне забезпечення. У бібліотеці НВК працювала постійна виставка спеціальної літератури «Ким бути?». У 2011 році районним центром зайнятості у НВК був встановлений інформаційний центр, де кожен учень мав можливість знайти необхідну інформацію щодо працевлаштування, вибору професії.

У шкільному МК постійно поповнюється тематична папка, де зібрані всі необхідні матеріали для учнів щодо вступу до вищих та середньо-спеціальних навчальних закладів.

Класні керівники на батьківських зборах розглядали питання «Значення вибору професії в житті людини».

Організація харчування школярів

Згідно річного плану, з метою організації харчування дітей , протягом 2016 – 2017 навчального року було організовано харчування для учнів всіх категорій школи. Учні 1-4 класів та пільгових категорій НВК харчувалися за бюджетні кошти, учні 5-8 класів за рахунок батьківських коштів.

З метою систематичного контролю з організації харчування в школі були призначені відповідальні за харчування, які суворо контролювали виконання вимог щодо організації санітарно-епідеміологічного режиму, забезпечував недопущення у харчуванні дітей заборонених до реалізації продуктів, виконання санітарно - гігієнічних вимог .

Кожного місяця на всіх рівнях розглядалися питання щодо покращення стану харчування школярів у закладі. За санітарним станом шкільної їдальні слідкували чергові вчителі відповідно графіка.

Працівники харчоблоку мають санітарні книжки, своєчасно проходять медичне обстеження.

Їдальня була забезпечена необхідною кількістю посуду, миючими та дезінфікуючими засобами, але холодильники знаходяться в незадовільному стані, потребують заміни. З метою покращення стану харчування школярів Радою НВК здійснювався контроль за організацією харчування учнів.

З метою прищеплення навичок культури прийому їжі перед шкільною їдальнею оформлено стенди. Класними керівниками та адміністрацією протягом року проводилась роз’яснювальна робота , анкетування батьків та школярів з питань харчування.

З метою пропаганди гарячого харчування учнів в грудні на батьківських зборах проведено засідання батьківського лекторію «Умови підвищення працездатності та успішності дітей».

У 2016 – 2017 н.р. планується продовжити безкоштовне гаряче харчування для учнів на базі шкільної їдальні на такому ж рівні, як у минулому році.

Охорона праці

Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в НВК у 2016 – 2017 н.р. знаходився під щоденним контролем адміністрації.

З метою організації роботи з охорони праці та забезпечення безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу перед початком навчального року видано низку наказів, які стосуються попередження травматизму учнів та дорослих, протипожежної безпеки, безпеки дорожнього руху, створення системи охорони праці у школі. Розроблені посадові інструкції та інструкції з охорони праці для всіх працівників, видані працівникам під підпис. У наявності журнали реєстрації інструктажів.

Відповідно до «Типового положення про організацію навчання з питань охорони праці» проводилось навчання працівників НВК з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо.

Відпрацьована програма вступного та первинного інструктажів з охорони праці для працівників та учнів НВК.

Робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності в школі велась відповідно до:

· статей 43, 50 Конституції України;

· Закону України «Про освіту», стаття 26;

· кодексу законів про працю України, статті 2, 10, 13;

· Закону України «Про охорону праці», статті 6, 7, 10, 15, 19, 25;

· наказів по НВК «Про організацію охорони праці в НВК у 2012 – 2013 н.р.» №65 від 30.08.2012 р, «Про відповідальність за збереження життя і здоров'я учасників НВП в НВК» від 30.08.12 р. №66, «Про організацію роботи з протипожежної безпеки в НВК» від 30.08.12 р. №67, «Про дотримання правил ТБ технічним персоналом під час виконання ремонтних робіт» від 31.05.13 р. №82, «Про дозвіл на роботу в кабінетах, майстернях, спортзалі» від 26.08.12 р. №66, «Про запобігання нещасних випадків серед учасників НВП під час зимових канікул, організації і проведенні новорічних і різдвяних свят» від 15.12.12 р. № 108, «Про запобігання нещасним випадкам у зимовий період на водних об'єктах» від 15.12.12 р. №108.

Уся документація в НВК відповідає діючим нормативним документам.

Були видані накази про організацію роботи з охорони праці, заповнені акти – дозволи на проведення занять у кабінетах, акт перевірки готовності школи на 2016 – 2017 навчальний рік, у колективному договорі є розділ з питань охорони праці, правила внутрішнього розпорядку.

У кожному учбовому кабінеті наявні плани евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих; оформлено куточки з безпеки життєдіяльності.

На засіданнях педагогічної ради, радах при директорові періодично заслуховувались питання з охорони праці, дитячого та дорослого травматизму.

Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці тощо обговорювались на батьківських зборах..

Усі заплановані заходи з охорони праці, техніки безпеки на 2016 – 2017 н.р. проведено:

· тиждень знань з безпеки життєдіяльності;

· участь у Всесвітньому Дні боротьби з туберкульозом;

· тиждень Дорожнього Руху;

· місячник щодо попередження пожеж від пустощів дітей з вогнем;

· місячник «Увага! Діти на дорозі»;

· тематичні класні години

Медичне обслуговування учнів НВК здійснюється Добровеличківською центральною лікарнею.Учні усіх класів пройшли медичний огляд лікарями – фахівцями.

На 1 вересня 2016 року всі педагогічні працівники надали медичні книжки з дозволом на роботу.

У 2017– 2018 навчальному році усім працівникам НВК слід:

· суворо дотримуватися вимог законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти;

· постійно залучати фахівців та спільно з ними проводити з учнями 1 – 9 класів, їх батьками роз’яснювальну, просвітницьку роботу, заходи з профілактики захворювань та дитячого травматизму в навчально-виховному процесі та в побуті, бесіди про дотримання правил безпеки при поводженні неповнолітніх з вибухонебезпечними предметами, тематичні заняття з питань профілактики отруєнь грибами, деякими рослинами тощо;

· посилити профілактичну роботу щодо попередження дитячого травматизму.

Особливу увагу педагогічний колектив НВК має приділити зміцненню та збереженню здоров'я вихованців.

Зміцнення матеріально-технічної бази та використання позабюджетних коштів

У 2016/2017 за кошти сільської ради відремонтовано частково дах школи, придбано стіл в комп’ютерний клас, замінено 2 вікна на І поверсі, закуплені підручники в бібліотеку.

Завданням першочергової складності на 2016/2017 рік є ремонт спортивного залу, заміна вікон.

6. Висновок

Суспільний рейтинг НВК визначається досягненнями школярів, оцінкою мешканців села, рівнем задоволеності батьків і учнів якістю освітніх послуг, сформованою компетентністю й соціальною адаптацією випускників.

З метою виявлення суспільного рейтингу навчально-виховного комплексу щорічно проводиться анкетування учнів і їхніх батьків, жителів села. В ході аналізу отриманих результатів можна відзначити позитивне відношення батьків до школи, учнів - до вчителів. Батьки підтримують нововведення в навчальному закладі, тому що вони позитивно впливають на розвиток їхніх дітей.

Важливу роль у створенні позитивного іміджу навчального закладу відіграють шкільні свята, колективні творчі справи, які демонструють згуртованість учасників навчально-виховного процесу.

Навчально-виховний комплекс працює в інноваційному режимі з використанням сучасних педагогічних технологій, моніторингових досліджень. Учні отримують міцні знання з основ наук. 100 % учнів охоплені позакласною роботою через виховні години, масові заходи, індивідуальні форми роботи. Вони постійно відвідують гуртки й спортивні секції. Отже, рівень навчання і виховання виправдовує очікування батьків і запит суспільства.

Рейтинг навчального закладу достатній, тому що забезпечується єдністю цілей спільної діяльності вчителів, учнів і батьків.

На завершення - щирі слова подяки всім тим, хто допомагав навчальному закладу:

- голові фермерського господарства «Лідер» Лаврентьєву В.О.

- члену піклувальної ради Лаврентьєву М.О.

- педагогічному колективу;

- батьківському колективу;

- голові сільської ради Русєвій О.Я.

Сподіваюся на подальшу плідну співпрацю.

Кiлькiсть переглядiв: 233