АНКЕТА

для орієнтовного дослідження творчої обдарованості особистості учня

Інструкція: нижче приведені якості, котрі притаманні учням.

Позначте знаком " + " ті якості, котрі Ви відмічаєте в учнях. Знаком " -" позначте ті якості, котрі Вам не подобаються.

1. Дисциплінований.

2. Не рівна успішність.

3. Той, хто вибуває з загального темпу.

4. Організований.

5. Ерудований.

6. Дивний у поведінці, незрозумілий.

7. Той, хто вміє підтримувати загальну справу ( колективіст).

8. Той, хто вискакує на уроках з безглуздими зауваженнями.

9. Стабільно вчиться ( завжди добре вчиться ).

10. Зайнятий своїми справами (індивідуаліст ).

11. Той, хто все схоплює швидко.

12. Той, хто не вміє спілкуватись - конфліктний.

13. Той, хто легко спілкується, приємний у спілкуванні.

14. Іноді "тугодум", іноді не може зрозуміти очевидного.

15. Той, хто все розуміє, зрозуміло висловлює свої думки.

16. Той, хто не завжди підпорядковується більшості або офіційному керівництву.

Треба скласти окремо " + " , котрі належать парним та непарним питанням.

Якщо сума парних " + " більше суми непарних - то більша ймовірність, що перед Вами творча, обдарована дитина.

Анкета «Мої захоплення»

1. Чим тобі подобається займатися у вільний час?

2. Чи багато у тебе друзів? Хто вони (якщо це не секрет)?

3. Чи любиш ти читати? Які книги справили на тебе найсильніше враження?

4. Скільки часу ти проводиш біля телевізора, твої улюблені те­лепередачі?

5. Як ти ставишся до спорту, чи займаєшся якимось видом спорту?

6. Які гуртки (секції) ти відвідуєш, хотів би відвідувати?

7. Які доручення хотів би мати в класі?

8. Які цікаві справи пропонуєш провести у цьому навчальному році?

Анкета «Читач — підліток»

У які бібліотеки ти записаний?

Чи є у тебе домашня бібліотека?

Яку книжку ти зараз читаєш?

Хто твій улюблений герой?

Яких сучасних юнацьких письменників ти знаєш?

Як ти ставишся до читання? (Любиш читати, не любиш, тебе потрібно примушувати читати, байдужий до читання.)

Чи подобається читати твоїм батькам?

Які періодичні видання (газети, журнали) читають твої батьки?

Чи бувають у вас сімейні читання вголос?

Про що ти любиш читати?

Якби ти був письменником, про що ти писав би?

Анкета «Я — учень»

Допиши запропоновані речення.

1. Я думаю, що гарний учень — це той, хто ....

2. Я думаю, що поганий учень — це той, хто ....

3. Найбільше я люблю, коли учитель ....

4. Найбільше я не люблю, коли учитель ....

5. Найбільше мені подобається школа за те, що ...,

6. Я не люблю школу за те, що ....

7. Я радію, коли у школі....

8. Я боюся, коли у школі....

9. Я не хотів би, щоб у школі....

10.Коли я був маленьким, я думав, що у школі....

11.Коли я неуважний на уроці, я ....

12.Коли я не розумію що-небудь на уроці, я ....

13.Якщо я що-небудь не розумію при виконанні домашнього завдання, я ....

14.Я завжди можу перевірити, чи правильно я ....

15.Я ніколи не можу визначити, чи правильно я ....

16.Якщо мені що-небудь необхідно запам'ятати, я ....

17.Мені завжди цікаво, коли на уроці....

18.Мені завжди не цікаво, коли на уроці....

19.Я хотів би, щоб у школі завжди ....

Анкета «Моє навчання»

Підкресли або допиши необхідне.

1. Навчатися у школі мені:

а) цікаво;

б) не цікаво.

2.Мої улюблені предмети — це....

3.Виконуючи самостійну роботу, я:

а) відразу беруся до справи, працюю завжди швидко;

б) спочатку намагаюся зрозуміти завдання, старанно його обмірковую, а потім дію без вагань, швидко;

в) дуже довго міркую, як краще вчинити, почуваюся невпевнено;

г) завжди хвилююся, тому що ...;

д) почуваю себе завжди спокійно, тому що ....

4. Найчастіше я:

а) не розумію мети роботи;

б) не розумію завдання;

в) не знаю, як його виконувати;

г) не вмію контролювати хід своєї роботи;

д) не знаю, як перевірити результат;

е) не вмію правильно розподілити час.

5. Я дуже ціную допомогу вчителів, товаришів. (Так, ні.} .

6. Якби я був учителем, то таким учням, як я, допоміг ось у чому....

Анкета «Моя сім'я»

I. Дорогий друже! Дай відповіді на запропоновані запитання.

1. Хто приділяє тобі найбільше уваги в сім'ї?

2. Кому з рідних ти найчастіше розказуєш про шкільне жит­тя?

3. Чи розкриваєш ти мамі свої таємниці? Чи можеш з нею спілкуватися як із другом?

4. Чи карають тебе вдома? Яким чином?

5. Чи вважаєш ти своїх батьків справедливими?

6. Що тебе засмучує у стосунках з батьками?

II. Доповни речення.

1. Найбільше я боюся ....

2. Найбільше мені не подобається в собі....

3. Мені сумно, коли

4. Я хотів би бути більш ....

5. Коли-небудь я сподіваюся ....

6. Я відчуваю труднощі ....

7. Найбільше мене хвилює ....

8. П'ять найбільших неприємностей у моєму житті ....

9. Мені потрібна допомога, коли ....

10.Найщасливіша хвилина в моєму житті....

11.Я почуваю себе щасливим, коли ....

12.П'ять найрадісніших подій у моєму житті....

Анкета «Оцінка діяльності учителя»

(для учнів)

На кожне запитання необхідно дати відповідь «так» або «ні».

1. Я уважно слухаю поясненнях учителя на уроці.

2. На уроці я часто розмірковую про власні справи.

3. На уроці я часто займаюся справами, які не стосуються за­няття.

4. Учитель дає на уроці багато додаткової інформації, яка від­сутня в підручнику.

5. У мене часто виникає бажання прогуляти урок із цього пред­мета.

6. Мені подобається усно відповідати біля дошки.

7. Мені подобається відповідати з місця.

8. На уроці ми часто списуємо матеріал підручника.

9. Серед форм опитування мені найбільше подобається:

а) індивідуальний залік;

б) письмова робота;

в) спільна робота в мікрогрупах.

10.На контрольній перевірці я показую високі результати.

11.Під час контрольних я найчастіше списую.

12.Те, що встигаю записати на уроці, корисне при виконанні домашніх завдань.

13.Я дуже хвилююся, коли відповідаю домашнє завдання з цього предмета.

14.У класі є учні, до яких учитель ставиться краще, ніж до мене.

15.Я завжди з нетерпінням чекаю цього уроку.

16.Я весь час чекаю, коли закінчиться цей урок, і часто дивлю­ся на годинник.

17.Темп уроку занадто швидкий для мене.

18.Мені дуже важко виконувати домашнє завдання з цього предмета.

19.Я часто з цього предмета:

а) роблю повідомлення;

б) пишу статті;

в) виготовляю навчальні посібники;

г) виступаю на конференціях;

д) беру участь в олімпіадах;

е) відвідую гурток.

20.Мені подобається ставити запитання вчителю.

21.Оцінки, які мені ставить учитель, мене влаштовують.

22.Якщо мені щось не зрозуміло, я звертаюся до вчителя.

23.Мені цікаво читати додаткову літературу з цього предмета.

24.Пояснення вчителя близькі до тексту підручника.

25.Учитель уміє й полюбляє жартувати, при цьому він ніколи не принижує мою людську гідність.

26.Я із задоволенням займався б цим предметом самостійно, замість того щоб робити уроки.

27.Я дуже втомлююся на цьому уроці.

28. Я знаю, що, якщо наш учитель не правий, він обов'язково вибачиться.

29. Мені подобається на уроці непомітно читати художню літературу.

30. Зазвичай учитель проводить урок, постійно зазираючи до конспекту.

31. Інформація, яку я отримую на уроці, знадобиться мені
в майбутньому.

Анкета «Ти і твій клас»

1. Чи подобається тобі твій клас? Підкресли одну із запропоно-
ваних відповідей:

а) так;

б) частіше так, інколи ні;

в) важко сказати (і так, і ні);

г) частіше ні, інколи так;

д) ні.

2.Що тобі подобається в класі найбільше?

3.Що тобі не подобається в твоєму класі?

4. Якби ти став класним керівником, то які зміни вніс би в життя класу?

5. Оціни, будь ласка, відносини між учнями у твоєму класі.
З цією метою підкресли одну із запропонованих відповідей:

а) наш клас дружний і згуртований; .

б) наш клас дружний;

в) учні не сваряться, але кожен існує сам по собі;

г) учні інколи сваряться, але в цілому клас не конфліктний;

д) клас недружний, часто виникають сварки;.

е) наш клас дуже недружний, важко навчатися в такому
класі.

Анкета «Хто твій друг»

Поміркуй над питанням: хто твої друзі. Ними можуть бути бать­ко, мати, брат, сестра, бабуся, дідусь, інші родичі, сусіди, знайо-і мий хлопець, дівчина, однокласник, однокласниця, товариш по гуртку, секції, клубу, приятель із твоєї компанії, класний керів­ник, інший учитель, керівник гуртка, секції. А тепер поміркуй і дай відповіді на питання.

1. Хто вміє правильно оцінити твої вчинки?

2. Хто може вказати на твої недоліки і до чиєї думки ти при­слухаєшся?

3. З ким ти порадишся, перш ніж прийняти яке-небудь важли­ве для тебе рішення?

4. Як ти вважаєш, хто з твоїх друзів може легко подружитися з твоїми однокласниками?

5. На кого тобі хочеться бути схожим?

6. Твоє захоплення у вільний від навчання час?

7. Дай характеристику своїм стосункам із друзями:

а) дуже гарні;

б) гарні;

в) залежать від обставин;

г) погані;

д) дуже погані.

8. Як ти визначиш свій статус серед друзів:

а) людина, яку розуміють і поважають;

б) людина, яку постійно чекають;

в) людина, яка вимушена підкоритися;

г) людина, яку ніхто не розуміє і не любить;

д) людина, яка тиранить усіх навкруги;

е) людина, яка допомагає вирішенню проблем.

9. Чи вважаєш ти, що твої друзі до кінця відверті з тобою?

а) так;

б) ні;

в) важко сказати.

10. Назви три свої найбільші бажання. Обробка результатів.

Одержані дані дають змогу з'ясувати уявлення учнів про друзів, коло інтересів і захоплень. Аналіз відповідей на питання № 4, 5 до­помагає визначити, хто з оточення впливає на формування особис­тості учнів

Малювальний тест «Портрет учня»

У п'ятому-шостому класах учень має відчути й усвідомити себе особистістю, людиною, яка живе у соціумі і має рівні з усіма права, обов'язки і свободи.

Кожні два місяці учні створюють свій плакат у такій послідов­ності:

1)Мене звати...

2)Мені... років.

3)Мій улюблений колір ...

4)Такий я маю вигляд, коли щасливий (малюнок).

5)Ось моя родина (малюнок).

Якби одне з моїх бажань обов'язково мало здійснитися, я б зага­дав, щоб... (малюнок)

На підставі цих даних можна скласти портрет учня і виявити його особливості.

Тест « Чи вмієш ти спілкуватися»

1. Чи багато в тебе друзів?

2. Чи довго тебе бентежить почуття кривди, якої тобі завда­ли?

3. Чи прагнеш ти до нових знайомств із різними людьми?

4. Чи правда, що тобі приємніше читати книгу, ніж займатися будь-яким іншим заняттям, спілкуватися з людьми?

5. Чи легко ти встановлюєш контакти з людьми, значно стар­шими за віком?

6. Чи важко тобі спілкуватися у новому колективі?

7. Чи легко ти встановлюєш контакти з незнайомими людьми?

8. Чи легко ти освоюєшся в новому колективі?

9. Чи прагнеш ти будь-що познайомитися з новою людиною?

10.Чи дратують тебе оточуючі, чи часто прагнеш побути на са­моті?

11.Чи подобається тобі постійно бути серед людей?

12.Чи відчуваєш ти себе незручно, якщо доводиться виявляти ініціативу, щоб познайомитися з новою людиною?

13.Чи любиш ти брати участь у колективних іграх?

14.Чи справді почуваєшся незручно серед незнайомих людей?

15.Чи вважаєш ти, що не завдаси особливого клопоту, якщо створиш конфліктну атмосферу в малознайомій для тебе компанії?

16.Чи прагнеш обмежити коло знайомих невеликою кількістю людей?

17.Почуваєш ти себе невимушено, коли потрапляєш у незнайо­му компанію?

18.Чи правда, що ти почуваєшся досить впевнено і спокійно, коли доводиться говорити що-небудь невеликій групі лю­дей?

19.Чи багато у тебе друзів?

20.Чи ти бентежишся, коли до Тебе звертаються малознайомі люди?

Анкета «Особливості спілкування молодших підлітків»

1. Чи легко ти спілкуєшся з людьми?

2. Чи виникали у тебе конфлікти з товаришами через те, що:

а) вразили твоє самолюбство;

б) ти не врахував думку товариша;

в) друг не прислухався до твоїх побажань.

3. Чи виникали у тебе конфлікти з батьками через те, що:

а) батьки тебе не розуміють;

б) ти не прислухався до поради батьків і вчинив по-своєму.

4. Чи бували випадки, коли ти був ініціатором конфлікту?

5. Чи схильний ти з метою уникнення конфлікту погоджуватися з думкою товариша?

6. Чи береш ти вдома участь у вирішенні сімейних питань?

7. Чи враховують твою думку батьки?

8. Як ти ставишся до вад товаришів?

а) не помічаєш;

б) ввічливо робиш зауваження;

в) дратуєшся.

9. Чи були в тебе конфлікти з товаришами через особливості твого характеру?

10. Чи виникає в тебе час від часу бажання побути на самоті?
Якщо так, то з яких причин?

а) через поганий настрій;

б) щоб зосередитися, вирішити якесь важливе завдання;

в) щоб відпочити в тиші;

г) самотність — риса твого характеру.

11. Чи потрапляв ти в незвичайну ситуацію?

12. Чи відчував ти невпевненість у цих ситуаціях?
13.3 ким ти більш відвертий та щирий?

а) з товаришами;

б) з батьками;

в) ні з ким.

14.Чи схильний ти вибачати образу?

15.Чи аналізуєш ти свої вчинки?

16.Чи вмієш стримувати особисті почуття й емоції?

17.Чи вважаєш себе обережною і передбачливою людиною?

Чи вважаєш себе спокійною й урівноваженою людиною?

Анкета «Стосунки в колективі»

1.Скільки тобі років?

2.Стать (чол./жін.). .

3.Тобі подобається навчатися у школі?

а) дуже;

б)не дуже;

в) трішки;

г) не подобається.

4. Як ти почуваєшся у школі?

а) спокійно;

б)весело;

в) нудно;

г) страшно;

д)комфортно;

е) неспокійно;

ж) самотньо.

5.Чи подобається тобі хтось у класі? (Так, ні.)

6.Якщо так, то що переважає у ваших стосунках?

а) взаєморозуміння;

б)взаємодопомога;

в) співпереживання;

г) повага один до одного;

д)спільні хобі.

7. Які стосунки склалися у вашому класі?

8. Які проблеми найбільше хвилюють тебе у взаєминах з одно-
класниками?

а) взаєморозуміння;

б)байдужість;

в) повага і довіра;

г) співпереживання;

д)переслідування та висміювання;

е) взаємодопомога.

9. Чи хотів би ти запросити до себе на день народження кого-небудь із учителів? (Так, ні.)

10. Як би ти охарактеризував стосунки між учнями у вашому класі?

а) дружні, засновані на співпраці, турботі одне про одного та відповідальності за власні вчинки перед колективом;

б)дружні, але не дуже міцні й тривалі;

в) абсолютно байдужі;

г) нещирі: за злагодою приховується утиск з боку сильних

д)конфліктні: ми весь час сперечаємося та сваримося одне з одним;

е) різні залежно від ситуації.

11. Найцікавіше тобі зі своїми однокласниками:

а)вчити уроки;

б)відпочивати на природі;

в)брати участь у громадській роботі;

г) захищатися від небезпеки;

д)не спілкуватися;

е)проводити вільний час;

ж)допомагати тим, хто потребує цього;

з) обговорювати цікаві події;

й) святкувати свій день народження;

12. Який вислів найкраще відповідає твоїй життєвій позиції?

а)я відчуваю потребу завжди допомагати іншим людям;

б)я готовий відмовитися від власних інтересів заради інших
людей;

в)я намагаюся узгоджувати власні інтереси з потребами та
інтересами інших людей;

г) я допомагаю іншим людям, якщо це не суперечить моїм
інтересам;

д)я намагаюся не турбувати інших людей через особисті проблеми;

е) я можу співчувати іншій людині, проте марнувати час на будь-яку допомогу не можу;

ж) я допомагаю іншим людям, якщо сам маю з цього якийсь зиск;

з) мене не цікавлять інші люди.

13. Хто має втрутитися й допомогти учневі, якщо він став на хибний шлях: погано вчиться, порушує закони, вживає наркотики тощо?

а) ніхто;

б)однокласники;

в) учителі;

г) батьки;

д) міліція;

е) церква;

ж)психолог;

з) спеціальний працівник;

и) особисто я.

Анкета «Рівень вихованості учнів»

1. Чи часто ти замислюєшся над тим, як впливають твої вчин­ки на навколишніх? а) так; б) ні; в) іноді.

2. Чи бували в тебе вияви брутальності? а) так; б) ні; в) іноді.

3. Чи любиш ти аналізувати свої вчинки? а) так; б) ні; в) іноді.

4. Чи перебиваєш ти співрозмовника? а) так; б) ні; в) іноді.

5. Чи можеш ти зупинити того, хто занадто самовпевнений? а) так; б) ні; в) іноді.

6. Чй подобається тобі демонструвати свій авторитет? а) так; б)ні; в) іноді.

7. Чи любиш ти допомагати людям? а) так; б) ні; в) іноді.

8. Чи знаєш ти власні вади? а) так; б) ні; в) іноді.

9. Чи сваришся часом зі своїми друзями? а) так; б) ні; в) іноді.

10.Чи трапляються конфлікти в твоїй сім'ї? а) так; б) ні; в) іноді.

11.Між ким в твоїй сім'ї найчастіше виникають конфлікти? а) між батьками; б) між тобою і батьками; в) між членами сім'ї та гостями.

12.Кого в сім'ї ти наслідуєш? а) матір; б) батька; в) інших чле­нів сім'ї.

13.Хто з учителів тобі подобається? Чому?

Анкета «Моральні пріоритети»

Закінчи речення. Добро — це....

Зло — це....

Підлість — це....

Совість — це....

Ненависть — це ....

Нахабство — це ....

Дружба — це ....

Порядність — це ....

Ворожість — це ....

Право — це....

Чесність — це ....

Обов'язки — це ....

Хитрість — це ....

Обробка результатів.

Якщо учні не можуть визначити поняття, необхідно організува­ти роботу з їх вивчення, аналізу, обговорення.

Тест «Ранжування понять»

Розташуй поняття за ступенем значущості.

Друзі.

Професія.

Сім'я.

Багатство.

Здоров'я.

Спілкування.

Батьківщина.

Гроші.

Квартира.

Любов.

Талант.

Здібності.

Обробка результатів.

Після проведення серед учнів класу ранжування будуть виявлені ті проблеми, які необхідно вирішувати.

Опираючись на дані діагностування, класний керівник оцінює стан вихованості учнів та формулює проблеми в їх подальшому розвитку. Класний керівник має вміти виділяти пріоритетні за­вдання з виховання учнів класу на певний період, використовуючи результати діагностування й інші джерела.

Соціометрична анкета «Самохарактеристика учня»

1. Прізвище, ім'я.

2. Чи задоволений ти самим собою? (Так, ні.)

3. Як, на твою думку, ставляться до тебе в класі?

4. Чи перейшов би ти до іншого класу, якби у тебе з'явилася така нагода? (Так, ні.)

5. Що ти цінуєш понад усе у своєму характері? Якщо можеш, назви.

Малювальний тест «Мій клас і яв ньому»

Намалюй учнів свого класу, використовуючи чорний', коричне­вий, синій та червоний олівці. Чорним та коричневим малюй.тих, до кого ставишся не дуже гарно, синім та червоним — до кого при­хильно. Намалюй також себе, колір і розмір малюнка обери самостійно.

Тест «Плутанка»

Протягом заздалегідь визначеного часу потрібно називати цифри по порядку від 1 до 20, одночасно записуючи їх на аркуші паперу або дошці у зворотному напрямку, наприклад назвати цифру 2, а записати 19 і т. д. Учитель відзначає кількість зроблених поми­лок. Чим менша кількість помилок, тим краще розподілена учнівська увага.

Опиту вальний аркуш для батьків «Ми і школа»

Напишіть відповіді на окремому аркуші у довільній формі. Об­міркуйте результат.

1. Чи з радістю ваша дитина йде до шкОли?

2. З яких предметів виникає більше труднощів? Чому?

3. Скільки часу ваша дитина витрачає на підготовку до уроків?

4. Чим захоплюється у вільний час?

5. Які предмети вивчає із задоволенням?

6. Чи допомагає молодшим у сім'ї"(якщо вони є)? '

7. Чи знаходить взаєморозуміння з класним керівником, учи­телями?

8. Чи задовольняють вас батьківські збори?

9. Яку реальну допомогу надає вам школа?

Анкета для учня «Ти і твої батьки»

1. Який склад твоєї сім'ї?

2. Чи пишаєшся ти своїми батьками? а) так; б) частково; в) іноді.

3. Як ти проводиш своє дозвілля? а) займаюсь спортом (у секції);

б) відвідую кіно чи театр;

в) читаю художню та іншу літературу;

г) займаюся у музичній школі;

д) дивлюся телепередачі;

е) спілкуюсь з друзями;
ж) ;

з)______ •

4. Як ти проводиш вільний час із батьками?

а) відвідуємо кінотеатр;

б) ходимо в театр;

в) відвідуємо виставки, музеї;

г) разом виїжджаємо за місто;

д) працюємо на дачній ділянці;

е) їдемо до родичів у село;

ж) не проводимо вільний час разом.

5. Як часто ти проводиш своє дозвілля разом із батьками?

а) один раз на тиждень;

б) один раз на два-три тижні;

в) один раз на місяць;

г) один раз на півроку;

д) майже завжди; 4

е) ніколи.

6. Чому ти не проводиш дозвілля з батьками?

а) нецікаво;

б) не маю вільного часу;

в) батьки не мають вільного часу;

г) вільний час батьків не збігається з моїм.

7. Які стосунки між батьками?

а) дружні;

б) напружені;

в) конфліктні;

г) не хочу говорити.

8. Які стосунки у тебе з батьками?

а) дуже добрі;

б) довірливі;

в) напружені;

г) конфліктні.

9. Чи подобається тобі у колі твоїх батьків?

а) так;

б) ні;

в) не завжди;

г) не знаю.

10. Чи ділишся ти зі своїми батьками проблемами, радощами,
невдачами?

а)так;

б) ні;

в)назавжди.

11. Чи розуміють тебе батьки?

а) повністю;

б) частково;

в) не розуміють.

12. Скільки часу в тебе лишається на дозвілля?

а) достатньо;

б) мало;

в) не лишається;

г) не знаю, куди подіти.

13. Що найбільше подобається робити на дозвіллі?

а) спілкуватися з батьками;.

б) прогулюватися;

в) проводити час із друзями;

г) займатися спортом;

д) слухати музику;

е) займатися технікою;

ж) відвідувати кіно і театри;

з) читати;

и) дивитися телепередачі;

і) грати в комп'ютерні ігри; к) танцювати.

14. Чи допомагаєш ти батькам, старшим членам сім'ї?

а) так;

б) іноді;

в) ні;

г) немає потреби.

15. Чи береш участь у плануванні сімейного бюджету?

а) так;

б) іноді;

в) ні; ... '

г) не хочу втручатися.

16. Чи хотів би ти виховувати своїх дітей так, як тебе вихову-
ють твої батьки?

а) так;

б) частково;

в) ні;

г) з певними змінами.

17. Чи знаєш ти, яку роботу виконують твої батьки?

а) так;

б) ні;

в) не виконують;

18. Чи є у твоїй сім'ї власні традиції?

а) так;

б) ні;

в) деякі.

19.Які члени сім'ї користуються в тебе незаперечним автори­тетом?

20.Кому в сім'ї належить вирішальний голос?

21.Чи дають тобі кишенькові гроші?

Обробка результатів. Звичайно, ця анкета не може бути універ­сальною. Класний керівник, за бажанням, зробить необхідні до­повнення або зміни.

Отримавши результати анкетування, класний керівник зможе оцінити емоційний фон, ступінь сформованості сім'ї, ставлення учня до сімейних проблем. Для отримання повної картини треба провести анкетування батьків.

Анкета для батьків «Ми і наші діти»

1. Склад вашої сім'ї.

2. Якому дозвіллю ви надаєте перевагу?

а) заняттям спортом; '

б) відвідуванню кіно і театру;

в) читанню книг;

г) відвідуванню кав'ярні, ресторанів;

д) застольним зустрічам із друзями;

е) перегляду телепередач;

ж)відвідуванню змагань, матчів;
з)відпочинку у родинному колі;
и)______ _.

3. Як часто ви проводите дозвілля зі своїми дітьми?

а) щодня;

б) щосуботи;

в) щонеділі;

г) ніколи;
д)інколи;

е) під час відпустки;

ж) при першій негоді.

4. Яку сферу трудової діяльності ви б рекомендували для своєї дитини?

5. Яку суму кишенькових грошей, на ваш погляд, повинен мати син (донька)?

6. Які стосунки у вашій сім'ї?

а) дуже добрі;

б) добрі;

в) не дуже добрі;

г) погані.

7. Які стосунки особисто у вас із сином (донькою)?

а) довірливі;

б) спокійні;

в) напружені;

г) конфліктні.

8. Як часто ваша сім'я збирається разом.?

а) щодня;

б) щонеділі;

в) зрідка;

г) під час сімейних свят;

д) на дачі;

е) під час відпустки.

9. Чи знаєте ви, яку громадську роботу виконує ваш син
(донька) у школі?

10.Яку громадсько-педагогічну роботу ви виконуєте в школі?

11.Як часто ви буваєте у школі, де вчаться ваші діти?

12.Які труднощі ви відчуваєте у вихованні дітей?

а) діти вас не розуміють;

б) діти не беруть до уваги ваших вимог;

в) вам не вистачає часу на спілкування з дітьми;

г) не знаєте, як діяти в тому чи іншому випадку;

д) не знаєте, як реалізувати рекомендації вчителів;

е) діти роблять все на зло;

ж) не можете знайти спільної мови з учителями.

13. Хто, на вашу думку, має найбільше піклуватися про вихо-
вання дітей?

а) сім'я;

б) громадські організації;

в) школа;

г)вулиця

д) трудові колективи;

е) учнівські колективи;

ж) друзі учня.

14.Перелічіть трудові обов'язки вашого сина (доньки).

15.З яких питань діти розмовляють з вами відверто? Як часто?

16.Чи цікавляться діти вашою роботою?

17.Чи достатньо вашого педагогічного кругозору для вихован­ня власних дітей?

а) так;

б) ні

18.За що цінують вашого сина (доньку) його друзі і знайомі?

19.Чи знаєте ви імена друзів та знайомих вашого сина (донь­ки)?

20.Чи бере ваша дитина участь у плануванні вашого сімейного бюджету?

21.Чи впевнені ви у тому, що ваша дитина легко адаптується до «важкого» періоду переходу до дорослості?

а) так;

б) є певні сумніви;

в) важко сказати.

22. Чи знаєте ви, де в даний час знаходиться ваша дитина?

а) знаю;

б) можу здогадуватися;

в) не знаю.

Анкета для батьків

«Школа у житті наших дітей»

1. Що головне для вас у школі?

2. До чого має підготувати школа?

а) до самостійного життя;

б) продовження навчання;

в) активного суспільного життя;

г) здорового способу життя;

д) взаєморозуміння та співпраці з іншими;

е) професійної діяльності;
ж)сімейного життя.

3. Скільки часу діти мають бути у школі?

4. Які у вас відносини зі школою?

а) партнерські;

б) ви відчуваєте тиск на себе;

в) ви впливаєте на школу;

г) ви виступаєте консультантом;

д) інше .

5. Чим ви можете допомогти школі?

6. Які завдання вирішує школа? Назвіть головні. Чи готові ви взяти участь у створенні необхідних програм, плануванні?

7. Що таке «гарний учитель»?

8. Що таке «гарний класний керівник»?

9. Що таке «гарна школа»?

Анкета для дітей

1. Чи подобається тобі ходити до школи? а) так; б) ні; в) інколи.

2. Який твій улюблений предмет?

3. Як складаються твої стосунки з учителем?

4. Як складаються твої взаємини з однокласниками?

«Здоров'я наших дітей»

Анкетування батьків

1. Що найбільше турбує вашу сім'ю?

а) здоров'я дітей;

б) рівень навчання;

в) настрій дитини та причини його зміни;

г) небажання дитини брати участь у житті сім'ї.

2. Чи виконує ваша дитина ранкову гімнастику?

а) так;

б) ні;

в) інколи;

г) вважаю, що виконувати ранкові вправи не обов'язково.

3. Чи загартовується ваша дитина?

а) так;

б) ні;

в) інколи;

г) це зайве.

4. Чи снідає ваша дитина?

а) так;

б) ні;

в) інколи.

5. Скільки часу ваша дитина гуляє в будній день? у вихідні?

6. Чим ваша дитина добирається до.школи, скільки витрачає часу на дорогу?

7. Чи відвідує ваша дитина спортивні секції? Скільки разів на тиждень?

8. Чим ще займається ваша дитина (гуртки, клуби)? Як часто проходять заняття?

9. Скільки часу займає виконання домашнього завдання?
10. Чи займається ваша дитина з окремих предметів додатково?

II. Скільки часу витрачає на перегляд телепередач?

12.Чи витрачає час на ігри (телефонні, комп'ютерні тощо)?

13.Як ваша дитина відпочиває?

14.Які скарги на здоров'я бувають? а) головний біль;

б)запаморочення; в) розлад сну; г)нервові зриви;

д) біль у спині.

Анкета для батьків «Сімейні традиції»

I. Дайте відповіді на запитання.

1. Як часто ваша сім'я збирається разом?

2. Чим ви займаєтеся разом? (Ходите до кінотеатру, у похід, виїжджаєте на дачу, читаєте книги, розв'язуєте кросворди, співаєте, гуляєте містом тощо.)

3. Які традиції є у вашій сім'ї? Хто їх започаткував?

4. Чи є у вас фото- та відеоспогади? Чи систематично ви їх зби­раєте?

5. Як ваша дитина ставиться до сімейних традицій?

II. Підкресліть або допишіть необхідне.

1. Ваша сім'я — це....

2. До ваших сімейних традицій належать:

а) дні народження;

б) загальновідомі свята (Новий рік, Перше травня, Восьме березня тощо);

в) відвідування шкільних свят;

г) гостини у родичів;

д) виготовлення необхідних для сім'ї речей;

е) ведення фотоальбомів;

ж) проведення Дня сім'ї;

з) недільні обіди;

и) сімейна рада;
і) інше___ .

3. Захоплення членів сім'ї:

а) домашні тварини;

б) квіти;

в) рибальство;

г) садівництво;

д) шиття;

е) в'язання;
ж)вишивання;

з) колекціонування;

и)співи;

і) ігри в шахи;

к) малювання;

л) відвідування концертів;

м)гра на музичних інструментах;
н) інше___ .

4.Яке із захоплень підтримує ваша дитина?

5.Що з домашніх справ ви виконуєте разом?

а) прибирання квартири;

б) роботу на дачі;

в) догляд за тваринами;

г) інше

6.Чи збираєтеся ви на сімейні ради?

7.Чи готуєте ви поздоровлення іншим членам родини?

Анкета «Усі професії цікаві»

1. Про які професії ти знаєш?

2. Ким ти хочеш стати?

3. Які дії виконують люди обраної тобою професії?

4. Яку користь приносить обрана тобою професія?

5. Які риси характеру потрібні людині цієї професії?

Анкета «Моє ставлення до школи та самого себе»

1. Чому ти ходиш до школи?

а) подобається вчиться;

б) тому, що всі люди мають учитися;

в) хочу розвивати свої навички;

г) хочу одержувати нову інформацію;

д) цього вимагають батьки;

е) тому, що тут учаться мої друзі;

ж)подобається одержувати гарні оцінки;

з) тому, що від цього залежить моє майбутнє.

2. Що тобі не подобається у школі?

а) домашні завдання;

б) нецікаві уроки;

в) ставлення вчителів;

г) Ставлення класу;

д) відсутність можливості бути самостійним;
е) непотрібні предмети;

ж) нецікава позакласна робота.

3. Що тобі заважає вчитися?

а) Відсутність практичних завдань;

б) терпіння;

в) часу;

г) умов для роботи.

4. Як ти оцінюєш своє ставлення до навчання?

а) Відмінно;

б) добре;

в) задовільно;

г) незадовільно;

II варіант

Анкета «Моє ставлення до школи та самого себе»

1. Чи цікаво тобі вчитися?

а) Так;

б) ні;

в) недуже.

2. Що тобі подобається у школі?

а) Навчання;

б) свята;

в) години спілкування;

г) туристичні походи;

д) спортивні змагання;

е) секції та гуртки;

ж) культпоходи до театру;
з) участь в олімпіадах.

3. Які шкільні гуртки ти відвідуєш?

4. Чим тебе зацікавили ці гуртки?

а) їх відвідують мої друзі;

б) мене примушують (батьки, класний керівник тощо);

в) відвідую, щоб згаяти час;

г) хочу чогось навчитися;

д) інша відповідь.

1. Які події (заходи), справи школи, класу тобі найбільше запам'яталися? (Важливо провести аналіз анкетування.)

Анкета для батьків

1. Чи ходите ви з дитиною у походи?

2. Як обираєте маршрут?

3. У якому складі вирушаєте у похід?

4. Чи бере участь дитина у підготовці?

5. Чи складає план дій?

6. Чим займаєтеся у поході (на природі)?

7. Які навички, необхідні у поході, є у вас?

8. Які навички, необхідні у поході, є у вашої дитини?

9. Як ви вважаєте, чи може бути корисним колективний похід дітей та батьків нашого класу?

10.Чим ви хотіли б зайнятися у поході? (Спортивними змаган­нями, інтелектуальними іграми, пішим переходом.)

11.Яку допомогу ви готові надати класу при підготовці до тако­го виду відпочинку?

12.Чи маєте ви якесь спорядження?

АНКЕТА

Визначення рівня відповідальності за доручену справу

1. Що таке відповідальність?

2. Яку справу ти називаєш відповідальною?

3. Чи всі учні нашого класу виконують пропоновані їм доручення або власні обіцянки?

4. Яку людину ти називаєш відповідальною? Чи є такі у нас в класі?

5. Чи буває так; хтось із дітей не дотримав слова, не виконав завдання, підвів клас, і в тебе на нього проявляється злість, ти ним не задоволений?

6. За невиконання яких справ ти більше всього буваєш незадоволений своїми товаришами?

7. Щоб ти запропонував зробити, щоб учні завжди виконували свої обіцянки і дані їм доручення?

Анкета для виявлення стосунків у колективі

Шановний учню!

У тих запитання, де пропонується кілька варіантів відповідей, ти можеш підкреслити ту, яка найбільше імпонує тобі, або дописати свою.

1) Скільки тобі років?.......

2) Стать................ чол./жін.

3) Ти любиш школу?

1) дуже люблю;

2) не люблю;

3) трішки люблю.

4) Як ти почуваєшся в школі?

1) спокійно;

2) весело;

3) нудно;

4) страшно;

5) комфортно;
6} неспокійно;
7) самотньо.

5) Чи подобається тобі хтось з класу? (так/ні).

6) Якщо "гак", то що переважає у ваших стосунках?

І) взаєморозуміння;

2) взаємодопомога;

3) справжнє кохання;

4) співпереживання;

5) повага одне до одного;

6) заняття сексом;

7) спільне хобі.

7.Які проблеми хвилюють тебе у взаєминах з однокласниками?

8.Які стосунки склалися у вашому класі?

1) взаєморозуміння;

2) байдужості;

3) поваги і довіри;

4) насилля;

5) співпереживання;

6) переслідування та висміювання;

7) взаємодопомоги.

9. Чи хотів би ти запросити до себе на день народження кого-небудь з
учителів? (так/ні).

10. Як би ти охарактеризував стосунки між учнями вашого класу?

1) дружні; співпрацюємо, турбуємося одне про одного та водночас відчуваємо відповідальність за власні вчинки перед колективом;

2)товариські, дружні, але не дуже міцні й тривалі;

3) абсолютно байдужі: ніхто нікого не цікавить;

4) нещирі: за злагодою приховується утиск з боку сильних;

5) ми всі підкоряємося одному "королю" або групі нахабних небезпеч­них посіпак;

6) ми увесь час сперечаємося та сваримося одне з одним;

7) стосунки між нами бувають різні залежно від ситуації.

11. Я вважаю за краще зі своїми однокласниками:

1) вчити уроки;

2) виїздити на природу;

3) брати участь у громадській роботі;

4) захищати їх від небезпеки;

5) триматися від них подалі;

6) проводити вільний час;

7) допомагати тим, хто потребує цього;

8) обговорювати особисті проблеми;

9) проводити свій день народження;

10) звертатися по допомогу.

12. Що найбільше відповідає твоїй життєвій позиції?

1) я відчуваю потребу завжди безкорисливо допомагати іншим людям;

2) я готовий відмовитися від власних інтересів заради інших людей;

3) я намагаюся поєднувати власні інтереси з потребами та інтересами Інших людей;

4) я допомагаю іншим людям, якщо це не суперечить моїм інтересам;

5) я намагаюся не турбувати інших людей через свої особисті проблеми;

6) я можу співчувати іншій людині, проте марнувати час на будь-яку допомогу не можу;

7) я допомагаю іншим людям, якщо сам маю з цього якийсь зиск;

8) мене не цікавлять інші люди.

13. Хто має втрутитися й допомогти учневі, якщо він став на неправильний шлях: погано вчиться, порушує закони, вживає наркотики тощо?

1) ніхто;

2) однокласники;

3) вчителі;

4) батьки;

5) міліція;

6) церква;

7) психолог;

8) соціальний працівник;

9) особисто я.

Анкета для учня «Ти і твої батьки»

1. Який склад твоєї сім'ї?

2. Чи пишаєшся ти своїми батьками? а) так;

б) частково; в) іноді.

3. Як ти проводиш своє дозвілля? а) займаюсь спортом (у секції);

б) відвідую кіно чи театр;

в) читаю художню та іншу літературу;

г) займаюся у музичній школі;

д) дивлюся телепередачі;

е) спілкуюсь з друзями;
ж) ;

з)______ •

4. Як ти проводиш вільний час із батьками?

а) відвідуємо кінотеатр;

б) ходимо в театр;

в) відвідуємо виставки, музеї;

г) разом виїжджаємо за місто;

д) працюємо на дачній ділянці;

е) їдемо до родичів у село;

ж) не проводимо вільний час разом.

5. Як часто ти проводиш своє дозвілля разом із батьками?

а) один раз на тиждень;

б) один раз на два-три тижні;

в) один раз на місяць;

г) один раз на півроку;

д) майже завжди; 4

е) ніколи.

6. Чому ти не проводиш дозвілля з батьками?

а) нецікаво;

б) не маю вільного часу;

в) батьки не мають вільного часу;

г) вільний час батьків не збігається з моїм.

7. Які стосунки між батьками?

а) дружні;

б) напружені;

в) конфліктні;

г) не хочу говорити.

8. Які стосунки у тебе з батьками?

а) дуже добрі;

б) довірливі;

в) напружені;

г) конфліктні.

9. Чи подобається тобі у колі твоїх батьків?

а) так;

б) ні;

в) не завжди;

г) не знаю.

10. Чи ділишся ти зі своїми батьками проблемами, радощами,
невдачами?

а)так;

б) ні;

в)назавжди.

11. Чи розуміють тебе батьки?

а) повністю;

б) частково;

в) не розуміють.

12. Скільки часу в тебе лишається на дозвілля?

а) достатньо;

б) мало;

в) не лишається;

г) не знаю, куди подіти.

13. Що найбільше подобається робити на дозвіллі?

а) спілкуватися з батьками;.

б) прогулюватися;

в) проводити час із друзями;

г) займатися спортом;

д) слухати музику;

е) займатися технікою;

ж) відвідувати кіно і театри;

з) читати;

и) дивитися телепередачі;

і) грати в комп'ютерні ігри; к) танцювати.

14. Чи допомагаєш ти батькам, старшим членам сім'ї?

а) так;

б) іноді;

в) ні;

г) немає потреби.

15. Чи береш участь у плануванні сімейного бюджету?

а) так;

б) іноді;

в) ні; ... '

г) не хочу втручатися.

16. Чи хотів би ти виховувати своїх дітей так, як тебе вихову-
ють твої батьки?

а) так;

б) частково;

в) ні;

г) з певними змінами.

17. Чи знаєш ти, яку роботу виконують твої батьки?

а) так;

б) ні;

в) не виконують;

18. Чи є у твоїй сім'ї власні традиції?

а) так;

б) ні;

в) деякі.

19.Які члени сім'ї користуються в тебе незаперечним автори­тетом?

20.Кому в сім'ї належить вирішальний голос?

21.Чи дають тобі кишенькові гроші?

Обробка результатів. Звичайно, ця анкета не може бути універ­сальною. Класний керівник, за бажанням, зробить необхідні до­повнення або зміни.

Отримавши результати анкетування, класний керівник зможе оцінити емоційний фон, ступінь сформованості сім'ї, ставлення учня до сімейних проблем. Для отримання повної картини треба провести анкетування батьків.

АНКЕТА-ТЕСТ

для вивчення моральної орієнтації учня

Учень_____________________________________ Клас____________

1.Скільки тобі років?

2.Стать…

3.Як ти ставишся до поглядів своїх батьків на життя?

• повністю згоден;

• майже згоден;

• багато в чому згоден;

• повністю не згоден.

4. Що є найголовнішим у житті (чого б ти хотів домогтися насам­перед)?

- людина має дбати лише про свою сім'ю;

- багато грошей;

- можливість допомагати людям;

- цікава робота;

- визнання навколишніх;

- фізична сила і здоров'я;

- влада над людьми;

- сімейна злагода;

- духовне багатство;

- поважна посада;

- моральна досконалість;

- успішний бізнес;

- інше

5. Як ти ставишся до людей інших рас і національностей:

- неприязно,

- з ненавистю;

- спокійно;

- вивчаю, цікавлюсь;

- вважаю рівними собі;

- готовий до дружби і співпраці;

- не бачу проблеми.

6. 3 якими твердженнями ти погоджуєшся?

- піклування про тих, хто навколо тебе,— важлива якість людини;

- дбати про процвітання своєї країни — головне для громадянина;

- людина має дбати тільки про себе.

7. З якими судженнями ти погоджуєшся?

- людина відповідає за все, що відбувається навколо;

- людина відповідає тільки за свої вчинки;

- людина відповідає за свою сім'ю і близьких людей;

- людина відповідає за долю світу, довкілля. 8. Яка з життєвих позицій є твоєю?

- я поважаю кожну людину, якщо вона не злочинець;

- я поважаю тільки близьких друзів;

- я поважаю тільки багатих і знаменитих;

- я поважаю тільки старших;

- я не мушу будь-кого поважати.

9. Праця для людини — це:

· реалізація власних сил і можливостей;

· неприємний обов'язок;

• потреба здорового організму.

10. Яке із наведених суджень ти поділяєш?

• у колективі почуваєшся сильнішим, здається, що виростають крила;

• колектив допомагає жити, вчитися, підгримує у важкі хвилини;

• колектив обмежує свободу людини;

• людина в колективі перетворюється на піщинку.

11. У тебе приязні стосунки з однокласниками:

• безперечно;

• не знаю;

• ні;

• ні в якому разі.

12.Які дії, вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше шануєш? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

13.Які дії, негативні вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше засуджуєш? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


14. Які теми, висвітлювані у кінофільмах, в телепередачах, тебе найбільше цікавлять?

· фантастика;

· пригоди;

· комедії і шоу;

• кримінальна хроніка;

• події в світі;

• досягнення науки, техніки;

• проблеми моралі;

• класична музика;

• політика;

• бізнес;

• спорт,

• релігія;

• рок-музика;

• фільми жахів;

• детективи;

· життя тварин;

· проблеми сім'ї.

15. Хто твій улюблений герой (кіно, телебачення, література)? ______________________________________________________________________________________

16.Як часто ти пропускаєш уроки?

• ніколи;

· випадково;

· іноді;

· дуже часто.

17. Чому ти пропускаєш уроки?

· мені нудно;

· мені не подобається навчання;

· за пропозицією друзів.

Анкета «Особливості спілкування молодших підлітків»

1.Чи легко ти спілкуєшся з людьми?

2.Чи виникали у тебе конфлікти з товаришами через те, що:

а) вразили твоє самолюбство;

б) ти не врахував думку товариша;

в) друг не прислухався до твоїх побажань.

3. Чи виникали у тебе конфлікти з батьками через те, що:

а) батьки тебе не розуміють;

б) ти не прислухався до поради батьків і вчинив по-своєму.

4. Чи бували випадки, коли ти був ініціатором конфлікту?

5. Чи схильний ти з метою уникнення конфлікту погоджуватися з думкою товариша?

6.Чи береш ти вдома участь у вирішенні сімейних питань?

7.Чи враховують твою думку батьки?

8.Як ти ставишся до вад товаришів?

а) не помічаєш;

б) ввічливо робиш зауваження;

в) дратуєшся.

9. Чи були в тебе конфлікти з товаришами через особливості твого характеру?

10. Чи виникає в тебе час від часу бажання побути на самоті?
Якщо так, то з яких причин?

а) через поганий настрій;

б) щоб зосередитися, вирішити якесь важливе завдання;

в) щоб відпочити в тиші;

г) самотність — риса твого характеру.

11. Чи потрапляв ти в незвичайну ситуацію?

12. Чи відчував ти невпевненість у цих ситуаціях?
13.3 ким ти більш відвертий та щирий?

а) з товаришами;

б) з батьками;

в) ні з ким.

14.Чи схильний ти вибачати образу?

15.Чи аналізуєш ти свої вчинки?

16.Чи вмієш стримувати особисті почуття й емоції?

17.Чи вважаєш себе обережною і передбачливою людиною?

18.Чи вважаєш себе спокійною й урівноваженою людиною?

Анкета

Проблема шкідливих звичок для учня

Мета: виявити в класному колективі учнів, які потребують проти тютюнової, антиалкогольної та наркотичної допомоги; визначити

наскільки актуальні для даного класу проблеми алкоголю, тютюнопаління та вживання наркотиків.

Інструкція: учень має відверто і чесно відповісти на запитання анонімної анкети, обираючи варіант відповіді, який співпадає з життям класу.

1. Як ти гадаєш, скільки твоїх однокласників курять ?

а) таких немає;

б) 1-2 особи;

в) біля третини;

г) більшість.

2. Скільки твоїх однокласників вживає алкогольні напої ?

а) таких немає;

б) 1-2 особи;

в) біля третини;

г) більшість.

3.Звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небезпечний вплив наркотиків?

а) не одержав зовсім;

б) від батьків;

в) у школі;

г) з теле- і радіопередач;

е) газет, журналів,

ж) співробітників міліція;

4.Яку інформацію ти вважаєш найцікавішою та правдивою?

а) отриману від батьків;

б) у школі;

в) з теле- і радіопередач;

г) газет, журналів;

д) від друзів;

ж) співробітників міліції.

5.Що з перерахованого досить часто має місце у нашій школі:

а) ображання особистості;

б) бійки;

в) злодійство;

г) паління в будівлі школи;

д) вимагання грошей;

е) вживання наркотиків;

ж) вживання алкоголю;

з) інші антигромадські вчинки (указати).

6. Після уроків ти відвідуєш:

а) факультативні заняття;

б) курси;

в) спортивні секції;

г) гуртки;

д) нічим не займаєшся.

7. Для дозвілля й активного відпочинку у нашій школі проводять:

а) дискотеки;

б) предметні тижні, вечори;

в) спортивні змагання;

г) походи;

д) виступи театру, КВК;

е) нічого не проводиться.

Окремий аналіз ситуації в класі

1. Чи існує загроза «наркогенний ризик»?

2. Чи існує «наркогенний ризик» для учнів класу?

3. Що є основним і що – достовірним джерелом інформації про шкоду наркотиків?

4. Які правопорушення мають місце у школі ?

5. Чи цікаво школярі проводять вільний час ?

АНКЕТА «ПРОБЛЕМА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК ДЛЯ УЧНЯ»

Мета: виявити в класному колективі учнів, які потребують протитютюнової, антиалкогольної та наркологічної допомоги, визначити наскільки актуальні для даного класу проблеми алкоголю, тютюнопаління та вживання наркотиків.

Вік учнів: від 13 років.

Обладнання: роздруковані бланки анкети, ручки.

Інструкція: учень має відверто і чесно відповідати на запитання анонімної
анкети, обираючи варіант відповіді, який співпадає з життям класу.

1. Як ти гадаєш, скільки твоїх однокласників курять?

а) таких немає;

б) 1—2 особи;

в) біля третини;

г) біля половини;

д) більшість.

2.Скільки твоїх однокласників уживає спиртне?
а) таких немає;

б) 1—2 особи;

в) біля третини;

г) біля половини;

д) більшість.

3.Скільки твоїх однокласників хоча б раз спробували наркотики?

а) таких немає;

б) 1—2 особи;

в) біля третини;

г) біля половини;

д) більшість.

4. Скільки твоїх друзів уживають наркотики?

а) таких немає;

б) 1—2 особи;

в) біля третини;

г) біля половини;

д) більшість.

5. Чи вважаєш ти паління анаші, марихуани, гашишу наркоманією?

а) так;

б) ні.

6. Звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небезпечний вплив наркотиків?

а) не одержую зовсім;

б) від батьків;

в) у школі;

г) з теле- і радіопередач;

д) газет, журналів;
є) від друзів;

ж) співробітників міліції;

є) від нарколога;

и) інше (указати).

7.Яку інформацію ти вважаєш найцікавішою та правдивою?

а) отриману від батьків;

б) у школі;

в) з теле- і радіопередач;

г) газет, журналів;

д) від друзів;

є) співробітників міліції;

ж) нарколога;

з) інше (указати).

8. Що з перерахованого досить часто має місце у твоїй школі:

а)ображання особистості;

б) бійки;

в) злодійство;

г) паління в будівлі школи;

д)вимагання грошей;
є)уживання алкоголю;
ж) уживання наркотиків;

з) інші антигромадські вчинки (указати),

9. Після уроків ти відвідуєш:

а) факультативи в школі;

б) курси;

в) спортивну секцію;

г) кружки;

д) нічим не займаєшся.

10. Для дозвілля й активного відпочинку у твоїй школі проводять:

а) дискотеки;

б) «Вогники»;

в) предметні тижні, вечори;

г) спектаклі;

д) спортивні змагання;

є) походи;

ж) не проводять нічого.

Обробка отриманих результатів.

Підрахувати відсоток учнів, відповівши на запитання по кожній позиції, враховуючи, що запитання 6—10 можуть мати кілька відповідей. Представити відповіді на питання 1 —3 у вигляді таблиць або діаграм. Скласти письмовий аналіз ситуації в класі, відповівши на запитання:

Чи існує у вашому класі «наркогенний ризик»?

(Відповідь вважається позитивною, якщо на запитання 4—3 більшість учнів обрали відповідь в), г), а на запитання 5 — варіант б).

2. Чи існує наркогенний ризик для учнів класу?

(Відповідь уважається позитивною, якщо на запитання 4 більшість учнів обрали варіант б), в), г), д), а на запитання 5 — варіант б.)

3. Що є основним і що — достовірним джерелом інформації про шкоду наркотиків?

(Об’єктивну картину визначити за кількістю учнів обравши той чи інший варіант із запитань 6, 7.)

4. Які правопорушення мають місце у школі?

(Об’єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чиінший варіант із запитання 8.)

5. Чи цікаво школярі проводять вільний час?

(Об’єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чи інший варіант із запитань 9, 10.)

АНКЕТА

Ставлення до школи

Учень _____________________________________ клас

1. Що ти вважаєш найважливішим у школі?___________________________

________________________________________________________________

2. Який день тижня ти любиш?______________________________________

3. Що в школі для тебе найцікавіше (крім уроків)?______________________

________________________________________________________________

4. Чим би ти хотів займатись у вільний час?___________________________

_________________________________________________________________

5. Який предмет для тебе найцікавіший?______________________________

_________________________________________________________________

6. Які твої найулюбленіші заняття?___________________________________
_________________________________________________________________

7. Який урок ти не любиш? Чому?____________________________________

________________________________________________________________

8. Яким за рейтингом навчальних досягнень ти хотів би бути?____________

________________________________________________________________

9.3 ким би ти хотів сидіти разом (назви прізвище, ім'я)?_________________

_________________________________________________________________

10.3 ким би ти не хотів сидіти за однією партою?______________________

________________________________________________________________

11. Яке громадське доручення хотів би мати?__________________________

_________________________________________________________________

12. До кого (з друзів, батьків, учителів) ти звернувся б в найскрутнішу хвилину, з ким би поділився своїми таємницями? ________________________________________________________________

Діагностика "Портрет класу"

Знайди своє місце

Учасникам пропонується без слів походити по приміщенню і зайняти те місце, яке для них найбільш комфортне: на підлозі, на стільці, обличчям до центру або до стіни. Ведучий спостерігає за розміщенням. Вправа виявляє рівень згуртованості, відкритості, готовності до взаєморозуміння.

Груповий образ

Учасникам пропонується уявити, що їх група-автомобіль, а кожна людина-певна деталь. Необхідно вирішити, хто яка деталь у авто, при цьому кількість деталей не обов’язково відповідатиме справжньому автомобілю. Ведучий спостерігає, які деталі(ролі) виберуть(який реальний портрет групи). Вправа виявляє лідерство у групі, структуру емоційних відносин.

Включеність в групу

Ведучий пропонує мовчки стати в одну лінію таким чином, щоб із одного боку стала особа, яка відчуває себе максимально включеною в групу, а з протилежного-зовсім не включеною. Всі інші розташовуються за цією ознакою в одну лінію між ними. Вправа виявляє рівень відкритості внутрішньогрупових відносин, згуртованості.

Тест « Чи вмієш ти спілкуватися»

1. Чи багато в тебе друзів?

2. Чи довго тебе бентежить почуття кривди, якої тобі завда­ли?

3. Чи прагнеш ти до нових знайомств із різними людьми?

4. Чи правда, що тобі приємніше читати книгу, ніж займатися будь-яким іншим заняттям, спілкуватися з людьми?

5. Чи легко ти встановлюєш контакти з людьми, значно стар­шими за віком?

6. Чи важко тобі спілкуватися у новому колективі?

7. Чи легко ти встановлюєш контакти з незнайомими людьми?

8. Чи легко ти освоюєшся в новому колективі?

9. Чи прагнеш ти будь-що познайомитися з новою людиною?

10.Чи дратують тебе оточуючі, чи часто прагнеш побути на са­моті?

11.Чи подобається тобі постійно бути серед людей?

12.Чи відчуваєш ти себе незручно, якщо доводиться виявляти ініціативу, щоб познайомитися з новою людиною?

13.Чи любиш ти брати участь у колективних іграх?

14.Чи справді почуваєшся незручно серед незнайомих людей?

15.Чи вважаєш ти, що не завдаси особливого клопоту, якщо створиш конфліктну атмосферу в малознайомій для тебе компанії?

16.Чи прагнеш обмежити коло знайомих невеликою кількістю людей?

17.Почуваєш ти себе невимушено, коли потрапляєш у незнайо­му компанію?

18.Чи правда, що ти почуваєшся досить впевнено і спокійно, коли доводиться говорити що-небудь невеликій групі лю­дей?

19.Чи багато у тебе друзів?

20.Чи ти бентежишся, коли до Тебе звертаються малознайомі люди?

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ З ТЕМИ «Я ВДОМА»

1. Якщо ти вдома сам і раптом погасло світло, ти:

а) побіжиш шукати щось, щоб запалити світло;

б) постоїш на місці, щоб очі звикли до темряви;

в) сядеш і будеш плакати.

2. Уразі тимчасового вимкнення світла найкраще корис­туватися:

а) ліхтариком;

б) свічкою;

в) гасовою лампою.

3. Вдома ти користуєшся:

а) всіма електроприладами;

б) тільки тими електроприладами, якими навчився користуватися під керівництвом дорослих;

в) зовсім не користуєшся.

4. Якщо електроприлад загорівся, ти:

а) заллєш його водою;

б) вимкнеш шнур з розетки і накриєш електроприлад товстою ковдрою;

в) накриєш товстою ковдрою.

5. Якщо пожежу погасити не вдалося, ти зателефонуєш за номером:

а) 01; 6)02; в) 03.

6. Перша допомога при ураженні електричним струмом. Постав варіанти відповідей у правильній послідовності.

а) стань на гумовий килимок, книгу або на будь-який дерев'яний предмет;

б) сухим дерев'яним або пластмасовим предметом відведи провід від постраждалого;

в) відключи електрику у квартирі.

7. Щоб не сталося пожежі у твоєму домі, треба:

а) вмикати в одну розетку одночасно багато електроприладів;

б) не залишати електроприлади на тривалий час без нагляду;

в) користуватися несправними електроприладами;

г) вимикати електроприлади, коли йдеш з дому.

8. Якщо у твоїй квартирі (будинку) сталася пожежа, ти:

а) заховаєшся у квартирі (під ліжком, у шафі);

б) постараєшся залишити квартиру.

9. Щоб вибратися з приміщення, де сталася пожежа, ти будеш рухатися;

а) пригнувшись або повзком;

б) на повний зріст;

в) пригнувшись або повзком, затуливши рот і ніс вологою ганчіркою.

10. Ніколи не грайся:

а) сірниками;

б) машинками;

в) ляльками.

11. Якщо на тобі спалахнув одяг, треба:

а) бігти;

б) перекочуватися по землі;

в) стояти і чекати, коли хтось тобі допоможе.

12. Пожежу, яка виникла від електричного струму, мож­на гасити:

а) водою;

б) вологою товстою тканиною;

в) сухою товстою тканиною.

Відповіді: 1 (б), 2 (а), 3 (б), 4 (б), 5 (а), б (в, а, б), 7 (б, г), 8 (б), 9 (в), 10 (а), 11 (б), 12 (в).

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ ПО ТЕМІ «ТИ – ПІШОХІД І ПАСАЖИР»

1. Вони заявляються після раптового танення снігів, під час сильної зливи:

а) землетруси;

б) повені;

в) смерчі.

2. Яке місце в домі найбезпечніше під час повені:

а) горище, дах будинку;

б) підвал;

в) кухня?

3. Вибери з перелічених місця, безпечні під час землетрусу:

а) біля вікна;

б) під столом;

в) у ліфті?

г) біля капітальної стіни;

ґ) у дверній коробці.

4. Якщо синоптики попереджають про наближення бурі, зливи, випадання великої кількості снігу, ти:

а) вирушиш з дому у справах, які запланував раніше;

б) будеш спокійно сидіти вдома;

в) залишишся вдома, підготувавшись до наближення стихійного лиха.

5. Пішоходам дозволяється ходити:

а) тротуарами;

б) проїжджою частиною;

в) пішохідними доріжками;

г) велосипедними доріжками.

6. Коли видимість дороги у напрямку руху обмежена кру­тим поворотом дороги, придорожніми спорудами, на­садженнями, то це:

а) недостатня видимість;

б) несприятливі погодні умови;

в) обмежена оглядовість.

7. На платформі, чекаючи поїзда, ти будеш:

а) грати у квача;

б) стояти скраю, виглядаючи поїзда;

в) стояти далі від краю платформи і спокійно чекати поїзда.

8. Через залізничні колії ти будеш переходити:

а) підлізаючи під потягом, що стоїть;

б) по спеціальних настилах або підземних переходах;

в) де тобі зручніше.

9. Людей, які користуються громадським транспортом, називають:

а) пішоходами;

б) пасажирами;

в) водіями.

10. Громадський транспорт треба чекати:

а) на зупинці;

б) на проїжджій частині;

в) на перехресті.

11. У салоні автобуса, тролейбуса, трамвая необхідно:

а) сидіти або стояти, тримаючись за поручень;

б) бігати по салону, пустувати;

в) висовувати голову, руки у вікна.

12. Перейти вулицю можна:

а) на зупинці;

б) на пішохідному переході;

в) де заманеться.

Відповіді: / (б), 2 (а), 3 (б, г, д), 4 (в), 5 (а, в), 6 (в), 7 (в), 8 (б), 9 (б), 10 (а), 11 (а), 12 (б)

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ ПО ТЕМІ "НА ВУЛИЦІ"

1. Хто або що є головною причиною виникнення пожежі:

а) людина;

б) природні стихійні лиха?

2. Назвати місця, безпечні для ігор і розваг:

а) підвал;

б) спортивний майданчик;

в) горище;

г) будівельний майданчик;

ґ) дитячий майданчик;

д) звалище.

3. На якій машині ти погодився б покататися з не­ знайомцем:

а) на «Мерседесі»;

б) на джипі;

в) ні на якій?

4. Які солодощі ти взяв би у незнайомої тітоньки:

а) шоколадку;

б) жувальну гумку;

в) ніякі?

5. До кого ти звернешся по допомогу, якщо на вулиці по­трапиш у біду:

а) до міліціонера;

б) до незнайомого дядечка;

в) до незнайомої бабусі?

6. Як ти вчиниш, якщо на вулиці знайдеш невідомий не­безпечний предмет:

а) принесеш його додому;

б) покажеш товаришеві, і ви разом спробуєте розібрати його;

в) повідомиш про знахідку дорослих, міліціонера?

7. Як ти вчиниш, коли випадково у автобусі, тролейбусі знайдеш залишений кимось пакет, сумку, портфель:

а) викинеш у вікно;

б) забереш собі;

в) повідомиш про знахідку водія.

8. Тобі батьки довірили ключі від квартири. Де ти їх бу­деш носити:

а) на мотузочці на шиї;

б) у кишені;

в) у кишені, яка має застібку.

9. Як ти вчиниш, якщо загубиш ключі:

а) відразу скажеш про це батькам;

б) розвісиш об'яву про втрату з домашньою адресою;

в) потай від батьків зробиш інший ключ?

10. Що ти будеш робити, якщо незнайомець хоче забра­ти тебе силою:

а) буду кричати і кликати на допомогу;

б) мовчки чинитиму опір?

11. Як ти будеш поводитися, якщо заблукаєш (у місті, на базарі):

а) буду стояти на тому місці, де загубився;

б) спробую знайти дорогу самостійно;

в) звернуся за допомогою до міліціонера?

12. Що ти зробиш із використаним аерозольним балончи­ком:

а) вкинеш у вогонь, щоб г обачити, що буде;

б) викинеш на смітник;

в) спробуєш розібрати?

Відповіді: 1 (а), 2 (б, д), 3 (в), 4 (в), 5 (а), 6 (в), 7 (в), 8 (в), 9 (а), 10 (а), 11 (а, в), 12 (б).

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ ПО ТЕМІ «ТВОЄ ХАРЧУВАННЯ»,

«ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ», «ПОНЯТТЯ СТОРОННЬОГО ПРЕДМЕТА»

1. Де безпечніше купувати продукти харчування:

а) у магазині; б) на ринку; в) на вулиці.

2. Зіпсовані продукти мають:

а) неприємний запах;

б) привабливий вигляд;

в) порушену упаковку;

г) прострочений термін зберігання.

3. Харчове отруєння загрожує тим, хто:

а) миє овочі і фрукти перед вживанням;

б) вживає продукти з простроченим терміном зберігання;

в) їсть немиті овочі і фрукти.

4. До шкідливих звичок належать:

а) токсикоманія;

б) прогулянки на свіжому повітрі;

в) вживання алкоголю;

г) заняття спортом;

ґ) наркоманія;

д) куріння;

є) загартовування.

5. Токсикоманія — це:

а) шкідлива звичка;

б) приємне проводження вільного часу;

в) причина багатьох хвороб;

г) корисна звичка.

6. Токсичні речовини краще зберігати:

а) на балконі; б) у кладовці; в) на кухні.

7. Якщо токсична речовина потрапила на шкіру, треба:

а) змити її великою кількістю води;

б) витерти уражене місце носовою хусточкою;

в) не звертати на це уваги.

8. Перша допомога при отруєнні:

а) промити шлунок;

б) прикласти грілку;

в) випити активованого вугілля;

г) випити аспірин.

9. Що корисніше пити:

а) солодкі напої; б) соки;

в) каву; г) воду?

10. Чи шкодить організмові надмірне вживання солі:

а) так; б) ні?

11. Від надмірного вживання солодощів:

а) повнішають;

б) краще ростуть;

в) псуються зуби;

г) стають розумнішими.

12. Як діяти, якщо в око потрапила смітинка:

а) промити око водою;

б) потерти око;

в) витягнути смітинку чистою носовою хустинкою.

Відповіді:

1 (а), 2 (а, в, г), 3 (б, в), 4 (а, в, д, є), 5 (а, в), 6 (а), 7 (а), 8 (а, в), 9 (б), 10 (а), 11 (а, в), 12 (а,в)

Кiлькiсть переглядiв: 91