Організатор : Лиходід В.Ю.
Дата початку: 06.03
Дата завершення: 06.03
Час початку: 12:00
Час завершення: 12:30
Місце проведення заходу: дитячий садок
Опис :
Тема: ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО
Мета: збагачувати чуттєвий досвід дитини, розвивати творчу уяву, вміння розмірковувати; залучати дитину засобами мистецтва до національної культури; розвивати мовленнєве дихання;навчати інтонаційної виразності при читанні віршів на пам’ять; розвивати образотворчі та акторські задатки й здібності дітей засобами поетичного слова.
Попередня робота
Бесіда з дітьми «Дитячі роки Т.Г.Шевченка»
Читання та вивчення на пам’ять поезій Т.Г.Шевченка : «Весна», «Зацвіла в долині».
Матеріал, обладнання : портрет Т.Г.Шевченка, ілюстрації до творів, записи пісень на слова Т.Г.Шевченка
Хід заняття:
Вихователь. Любі діти! Ми 9 березня відзначаємо День народження видатного сина України, поета, художника Тараса Григоровича Шевченка.
Двісті років тому 9 березня 1814 року в селі Моринцях, у бідній селянській родині народився маленький Тарас. Не пестила його доля, гірке у нього було дитинство, змалечку залишившись сиротою хлопчина мусив працювати.
(Слухання уривка з вірша «Мені тринадцятий минало»)
Хлопчик ріс дуже допитливим, мріяв навчитися писати й читати, крім того він дуже любив малювати. Коли мав вільну хвилинку, сховавшись у бур’янах, чорним олівцем на клаптиках паперу малював усе те, що западало йому в серце.
(Показ репродукції пейзажів та портретів, які намалював Т.Г.Шевченко)
Із цих пейзажів ми бачимо, що Тарас Григорович дуже любив українську природу і присвячував їй свої вірші. Спробуємо з вами пригадати їх.
Дитина 1.
Тече вода з- під явора
Яром на долину.
Пишається над водою червона калина.
Дитина 2.
Пишається калинонька,
Явір молодіє,
А кругом їх верболози
Й лози зеленіють.
Дитина 3.
Тече вода із-за гаю
Та попід горою.
Хлюпочуться качаточка
Поміж осокою.
Дитина 4.
А качечка випливає
З качуром за ними,
Ловить ряску, розмовляє
З дітками своїми.
Вихователь. Ми послухали вірш Т.Г.Шевченка.
Який настрій цього вірша?
Діти. Спокійний. Зображена природа ніби спочиває, дуже хочеться опинитися там і все почути.
Вихователь. А тепер послухайте ще один вірш.
(Слухання вірша Т.Г.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий»)
Вихователь. А як можна охарактеризувати цей вірш?
Діти. Неспокій, ніч, сильний вітер.
Вихователь. А ви б хотіли опинитися там?
Діти. Ні
Вихователь. Ось бачите, як майстерно митець може змалювати спокій і буйство стихії.
На тлі такої чарівної природи Т.Г.Шевченко змальовує тяжку долю простих людей, своїх родичів і односельців. Багато поезій він присвятив дитинству.
(Слухання вірша Т.Г.Шевченка «Мені тринадцятий минало»)
Із часом, поет став дорослим, доля закинула його далеко від рідної України, проте він ніколи не забував рідної землі й присвячував їй багато поезій.
На чужині він писав вірші, ось послухайте.
(Слухання вірша «Вечір»)
Помер видатний поет не в Україні, але згодом його прах переховали на Батьківщині в місті Каневі, на схилах Дніпра.
(Слухання уривка з вірша Т.Г.Шевченка «Заповіт»)
Т.Г.Шевченка знає весь світ. Збірка творів «Кобзар» перекладена багатьма мовами.
(Показ слайдів з різними виданнями «Кобзаря»)
Ось ми і пригадали славетного сина України, який прославив у своїх поезіях рідний край. Багато поколінь українців пам’ятають і будуть пам’ятати його. Як каже народ «Людина живе доти, поки живе пам’ять про неї»