• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Вчительська скринька

Олімпійський тиждень


Організатор : Ковальчук Ю.В., вчитель фізичного виховання


Дата початку: 05.09


Дата завершення: 10.09


Час початку: 12:00


Час завершення: 13:00


Місце проведення заходу: Спортивна площадка


Опис :

Заходи Олімпійського тижня

Понеділок:

- Відкриття Олімпійського тижня.

- Оголошення заходів тижня

Вівторок:

- Олімпійський день бігу.

- Змагання зі стрибків «Юні стрибунці»

Середа:

- Олімпійський урок «З історії Олімпіади»

Четвер:

- Ігри – змагання «Веселі старти»

- Змагання – «Спортивні естафети»

П’ятниця:

- Закриття Олімпійського тижня

- Оголошення результатів

- Нагородження переможців подарунками.

Обладнання: плакати та ілюстрації на тему Олімпійських ігор,

Хід уроку

Учитель.

У святкові дні греки влаштовували спортивні змагання – ігри. Найзнаменитіші були ігри в Олімпії, що лежить у мальовничій долині Пелопоннесу. Ігри проводилися раз на чотири роки на честь Зевса Олімпійського; звідси й походить їхня назва.

Біля підніжжя гори Кронос, у долині древньої річки Алфею видніють залишки стін священного олімпійського осередку. Олімпія - це тепер містечко з двотисячним населенням. Спробуємо уявити долину Алфею у червні, коли у ній раз на чотири роки збиралися десятки тисяч гостей з усієї Греції. Цвіт молоді суперничав у боротьбі, кулачному бою, в стрибках та швидкості бігу. А після перегонів та змагань сходились до розмови. Влаштовували славний бенкет. Участь в Олімпіаді була привілеєм кожного вільного грека. Переможця нагороджували вінком з оливкового листя. Для греків це була найвища честь. Звання переможця мало загальногрецьке значення, його ім'ям називали чотирирічний період календаря.

Перші Олімпійські ігри тривали один день, пізніше - п'ять. Глядачами могли бути тільки чоловіки. Жінок не допускали через їхнє бесправне становище в рабовласницькому суспільстві. Крім того, чоловіки змагалися зовсім голі. Дивитись на ігри дозволялося чужинцям, іноді - навіть і рабам. Керував змаганнями оргкомітет із числа відомих громадян. Під його наглядом за 30 днів до початку Ігор проводилися тренування учасників. Комітет проводив суддівство, оголошував переможців, пильнував за виконанням правил і збереженням священного миру.

Перед початком Ігор учасники складали присягу, запевняючи, що дотримуватимуть правил і змагатимуться чесно і що вони нічим не заплямували себе в житті. Останню вимогу в наш час не відновлено. Греки ж надавали їй виняткового значення. Заради Олімпіади греки відкладали війни, а в наші часи було й навпаки.

На Олімпійських іграх найсильніші грецькі атлети змагалися з бігу, стрибків, боротьби, кидання диска, списа, кулачного бою. Один день призначали для змагання юнаків.

Найнебезпечнішими змаганнями були перегони колісниць, запряжених четвериками коней. Треба було 12 разів об’їхати арену іподрому. Візники, стоячи на колісницях, правили кіньми. Колісниці шалено мчали і нерідко зачіплювалися за поворотний стовп або за чуже колесо; на розбиту колісницю налітали інші. В одному із заїздів з 10 колісниць розбилось 8.

Судді нагороджували переможців вінками з галузок маслинового дерева. Коли переможець повертався додому, усе населення міста виходило йому назустріч. На знак того, що він прославив свою батьківщину, ставили його статую.

Вважалося, що змагатися в іграх могли всі вільні елліни. Та до ігор треба було готуватися кілька років, а селяни й ремісники не могли приділяти спорту багато часу. Тому в іграх брали участь в основному заможні люди. Купити бігових коней могли тільки найбагатші греки. Якось один дуже багатий афінянин послав на змагання сім четвериків, які посіли перше, друге і четверте місця. Переможцем на кінних змаганнях вважали власника коней, а не візника, який ризикував своїм життям і виявляв велику майстерність, правлячи кіньми.

Жінкам доступ на Олімпійські ігри було заборонено під страхом смертної кари.

Для греків Олімпія була священним місцем. У центрі її здіймався величний храм, у якому стояла величезна статуя Зевса, що її створив Фідій. Статуя була виконана в тій самій техніці, що й статуя Афіни в Парфеноні. Навколо храму Зевса містилися інші споруди і статуї богів, героїв та переможців на іграх.

На час Олімпійських ігор припинялися війни в Греції. Десятки тисяч людей їхали до Олімпії на візках і верхи, йшли пішки, пливли на кораблях. На ігри збиралися глядачі не тільки з самої Греції, а й з колоній. Навколо Олімпії виростало ціле місто з наметів. Щоб побачити змагання, глядачі сідали на пагорбах, які оточували долину. Гучними криками вони підбадьорювали атлетів, що змагалися.

На Олімпійські ігри приїздили письменники й поети, щоб почитати свої твори перед тисячами слухачів, які зібралися з усього еллінського світу. За переказом, Геродот тут уперше читав уголос “Історію”.

Греки лічили роки від перший Олімпійських ігор, які, за переказом, були в 776 році до н.е.

Минуло близько 2400 років з часу розквіту грецької культури, але вона справила такий величезний вплив на дальший розвиток культури в цілому світі, що її значення ми відчуваємо досі.

Любов греків до змагань, що прищеплювалась з ранніх дитячих років, залишалася на все життя. Змагалися не лише атлети на аре­нах, але й музики, співаки, художники, актори, промовці. Рідко який тиждень минав без проведення поєдинків.

Як переказують легенди, ці змагання греки запозичили від самих богів, життя яких було сповнене війнами, суперечками, подвигами. З легенд та міфів ми знаємо про існування могутніх Зевса, Посейдона, Плутона, Аполлона, Артеміди, Гермеса, Діоніса та інших богів. Захоплюють і вражають героїчні вчинки їхніх дітей —Геракла, Прометея, Персея, Пелопа, Паріса, Ахілла та інших міфічних для, нас персонажів.

Саме боги, як переконують легенди, поклали початок Олімпій­ським іграм. Перші змагання нібито влаштував сам Зевс Громовер­жець на честь своєї перемоги над батьком Кроном, який поїдав сво­їх власних дітей, аби ті не заволоділи його троном.

На легендарному Олімпі перемогу виборювали бог мистецтв та світла Аполлон, покровитель мандрівників і крамарів Гермес, бог вина Діоніс та інші.

Серед героїв, які продовжили традиції богів, називають то Геракла Ідейського, то Пелопа, який переміг сильного і підступного Еномая, батька прекрасної Гіпподамії. Стверджують, що саме на честь Пелопа один з грецьких островів дістав назву Пелопоннес.

А що Ви можете розповісти про Олімпійські ігри?

1 учень

Символіка

До олімпійської символіки належать олімпійські кільця, олімпійський прапор, олімпійське гасло, олімпійська емблема, олімпійський гімн, олімпійський вогонь та олімпійський смолоскип.

2 учень

Олімпійські кільця

Символом Олімпійських ігор є п ять олімпійських кілець. Олімпійські кільця

символізують ідеали й мету олімпійського руху, який більше ста років наснажує людей.

Ви бачите їх повсюди у місті, де відбуваються Олімпійські ігри. Ви бачите їх також на вулицях, у вітринах магазинів, у телевізійній рекламі, що подається компаніями, котрі підтримують

Олімпійські ігри.

Олімпійські кільця мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і

переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець — синій, чорний і червоний.

Нижче — жовте і зелене кільця. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських Іграх з усіх п'яти континентів нашої планети.

3 учень

Олімпійське гасло

Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: Citius • Altius • Fortius. Ці три слова латиною означають — швидше, вище, сильніше. Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму,

Вважають, що гасло придумав П'єр де Кубертен. Але ці слова належать французькому священику Анрі Дідону. Ця мудра людина, одна з перших, зрозуміла позитивний вплив спорту на душі людей, особливо молоді. Під час відкриття змагань у коледжі він спробував визначити словами сенс чесної боротьби: сітіус • альтіус • фортіус.

4 учень

Олімпійська емблема

Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській хартії — правовому документі олімпійського руху. Основний її елемент — п'ять кілець, поєднаних з іншими елементами.

Наприклад, емблема Міжнародного олімпійського комітету (МОК) — олімпійські кільця на білому фоні з гаслом: «Швидше • Вище • Сильніше».

5 учень

Олімпійський прапор

П'ять кольорових кілець — синє, чорне, червоне, жовте, зелене — на чисто-білому полотнищі — це олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор.

6 учень

Олімпійський вогонь

Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії під егідою МОК. Він проходить свій шлях до міста, в якому відбудуться Олімпійські ігри, за допомогою смолоскипової естафети та закінчує подорож у великій чаші олімпійського стадіону.

7 учень

Естафета вогню

Щоразу священне полум'я починає свій шлях з Олімпії в Греції до міста Олімпійських ігор. Там, недалеко від першого стадіону, запалюється смолоскип. Потім його несуть через увесь світ, від країни до країни, такі самі, як ми з вами, люди. Коли він переходить від бігуна до бігуна, то ніби передає почуття миру і дружби. Його фінішна зупинка —

Олімпійський стадіон під час церемонії відкриття Ігор. Тисячі людей спостерігають, як останній бігун від смолоскипа запалює могутнє олімпійське полум'я, що горить на стадіоні протягом усіх Ігор.

Учитель.

Після всього почутого пропоную виконати не складне завдання.

Сценарій свята для учнів «Спортивні естафети»

Мета. Виховувати любов до спорту: розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров'я, виховувати почуття дружби, колективізму.

Обладнання: 2 скакалки, 2 м'ячі, 2 мішки, 2 повітряні кульки, 2 гімнастичні лави, кеглі, факел, Олімпійський прапор, 40 прапорців, 40 квіток, плакати, гасла.

Місце проведення: спортзал школи.

ХІД СВЯТА

Святково прибраний зал: плакати, гасла, повітряні кульки, в залі — батьки, вчителі, діти, гості.

Ведучий. До залу запрошуються учні 1—3 класів (під музичний супровід діти заходять і займають свої місця. Всі виконують пісню «Святковий марш»).

1 учень. У хлопців наших

Характер спортивний.

Вони чемпіони майбутні у нас,

І спритні, і дужі,

Тож зовсім не дивно,

Що з ними бадьорість

Приходить у клас.

2 учень. У наших дівчаток

характер не гірший, Вони полюбили скакалки, м'ячі. Вони відставати не звикли від інших, Тож спробуй на вулиці їх дожени!

3 учень. Спортивний характер у нашого класу,

Ми друга плече відчували завжди.

І всім нам давно уже ясно:

Хто дружить зі спортом

— Не знає біди.

Ведуча. Понад 1000 років у Прадавній Греції в містечку Олімпії один раз на 4 роки збиралися найкращі атлети, щоб позмагатися в силі, швидкості, спритності. Ці змагання називалися Олімпійськими іграми. Сьогодні у нас — шкільні Олімпійські Ігри. Право запалити факел і внести прапор Олімпійських ігор надається кращим бігунам 1 —3 класів.

(Учні під музичний супровід піднімають прапор, запалюють і встановлюють на сцені факел. На сцену вибігають дівчатка (20 учениць) і виконують вправи з прапорцями.)

Ведучий. Спробуймо подумки полинути в славне минуле України і побувати в Запорізькій Січі.

(Входять 5 хлопчиків, одягнених в український національний одяг.)

Сценка.

Отаман. Чи є охота у вас, козаки, на цім святі позмагатися, силу,

спритність показати? Згода?

Козаки. Згода! Згода!

Отаман. Тоді приготуйтеся до змагань! Перше змагання: чий курінь наносить більше води в казанок (під музичний супровід козаки носять ложками воду з відерець в казанки).

Отаман. Щоб кашу зварити, треба вогонь запалити.

Друге змагання: хто більше дров принесе до вогню (козаки переносять «дрова» -— олівці).

Отаман. А тепер третє змагання: перетягування каната.

Ведучий. Сьогодні в залі змагатимуться між собою кращі спортсмени. За їхніми виступами уважно стежитиме журі (оголошується склад журі і умови змагань).

Ведуча. Учасники змагань, слухайте мою команду:

На середину залу — кроком руш! На 2 команди розрахуйсь!

Капітанам здати рапорт про готовність до змагань (капітани здають рапорт).

Ведучий. Прошу команд привітати одна одну. Розпочинаємо змагання. Перше змагання для капітанів:

1. Які види спорту ви знаєте?

2. Хто швидше надме повітряну кульку?

3. Гра «Бій півнів».
(Слово журі.)

Ведучий. Команди, до змагань приготуватись!

1. «Подорож горами» (стрибають 1/3 відстані на лівій нозі, 1/3 на правій,
1/3 — на двох ногах).

2. Естафета зі скакалкою (оббігти навколо кеглі і передати скакалку
іншому).

3. «Найкращий стрибун» (перестрибнути на двох ногах з місця «рів з
водою»).

4. «Крос з м'ячем» (м'яч провести між кеглями).

5. Велика естафета»:

а) повзання по гімнастичній лаві;

б) стрибки у мішку;

в) біг з м'ячем поміж ніг.

(Учасників змагань вітають піснею учні 3-А і 3-Б кл.) Ведучий. Вікторина для уболівальників:

1. Яке спортивне взуття ви знаєте?

2. Які є м'ячі?

3. В якій грі користуються найлегшим м'ячем?

4. В якому виді спорту треба падати на фініші?

5. Скільки хвилин триває футбольний матч?

6. Скільки гравців у футбольній команді?

Ведуча. А зараз слово журі (переможці нагороджуються «медалями»).

Ведучий. А тепер отримують грамоти кращі спортсмени з бігу та зі стрибків у довжину з місця (грамоти вручає завуч школи).

(ПІсні-вітання від учнів 1—2 класів.)

Ведучий. На цьому наше свято закінчуємо.

Право загасити вогонь й опустити прапор надається кращим бігунам 1—3 класів. (Вибігають дівчатка й виконують вправи з квітами. Всі учні співають пісню «Закаляйся, если хочешь быть здоров».)

Миколаївський НВК

Урок - змагання:

«Веселі старти»

Вчитель

фізичної культури

Ковальчук Ю.В.

Миколаївка 2016

Жмурки

Діти беруться за руки, утворюють коло. Один ведучий (за жеребкуванням) стає в центр кола. Йому зав'язують очі. Діти рухаються по колу, ведучий командує: «Стій!» і простягає руку вперед. За руку має взятися той, до кого спрямована рука ведучого. Ведучий просить щось промовити. Гравець може змінити голос. Якщо ведучий впізнає гравця, то вони міняються місцями, коли ні, то гра продовжується.

Саша ї Маша

Діти, взявшися за руки, утворюють коло. Двоє обраних («Саша» і «Маша») стають у середину кола, їм зав'язують очі. Обертають кілька разів навколо себе. Потім «Саша» шукає «Машу». Він запитує: «Маша, де ти?». «Маша» бігає по колу і відповідає: «Я тут» (або дзвонить у дзвіночок). Якщо «Саша» впіймає «Машу», вони міняються місцями або обирають нових гравців.

Миші

Діти малюють кружечки («нірки») і стають у них обличчям до ведучого, який у центрі. Ведучий підходить до будь-якої «нірки» і пропонує; «Мишко, мишко, продай нірку!» Мишка не погоджується. Ведучий підходить до іншої «нірки». У цей час перша мишка міняється з кимсь «нірками». Той, який у центрі кола, намагається встигнути захопити «нірку». Якщо йому це вдається, то він займає «нірку», а «невдаха» стає на місце ведучого. Під час гри ведучий може крикнути: «Кішка біжить», тоді всі мають помінятися «нірками». Хто залишився без нірки, стає ведучим.

Вільне місце

Гравці, крім ведучого, стають у коло. Ведучий поза колом. Він ходить навколо і торкається когось із гравців. Це означає, що він викликає гравця позмагатися. Ведучий, доторкнувшись, біжить по колу в один бік, а гравець -в інший. Зустрівшись, вітаються, вклоняються, присідають і біжать далі, щоб зайняти вільне місце. Хто зайняв місце, той там і лишається, а той, хто лишився без місця, стає ведучим.

Третій

Гравці стають парами, один за одним, обличчями до центру утворюваного кола. Двоє ведучих стоять за колом. За командою один ведучий доганяє іншого. Той, хто втікає, може «врятуватися», ставши попереду будь-якої пари, тоді той, хто став «третім лишнім», починає втікати від ведучого. Якщо ведучий дожене втікача, то вони міняються місцями.

Хустинка

Гравці присідають по колу. За колом лишається ведучий, який у руках тримає хустинку. Пробігаючи поза спинами гравців, біля когось кидає хустинку. Якщо гравець помітив хустинку, піднімає її і біжить наздоганяти ведучого. Той намагається сісти на вільне місце. Якщо не встигне і гравець його наздожене, гра продовжується.

Ігри з м'ячем

Гравці стають у коло на ширину витягнутих рук. Ведучий (за жеребкуванням) стає в центр. Гравці перекидають м'яч або котять по землі один до одного. Ведучий намагається перехопити м'яч. Якщо йому це вдається, то стає разом з іншими гравцями, а той, хто втратив м'яч, стає на місце ведучого. Можна ускладнити завдання, запропонувавши гравцям рухатися по колу.

Фігури

Гравці стають у коло. Ведучий - у центрі. Кидає м'яч будь-кому з гравців. Коли м'яч спіймано, його відкидають знову ведучому. Якщо м'яч не спіймано, той, хто мав його спіймати, завмирає в тій позі, в якій не зміг зловити м'яча. Гра продовжується до тих пір, поки позавмирають усі гравці. Ведучий обирає найцікавішу «фігуру», і вона стає ведучою.

Шуліка і квочка

Гравці стають один за одним і обіймають за пояс тих, хто стоїть попереду. Перший в ланцюгу зображує «квочку», а решта - «курчат». Один Із гравців -«шуліка». Він намагається схопити курчатко, яке стоїть останнім. Квочка ж всіляко заважає цьому, перегороджуючи «шуліці» шлях розведеними в сторони руками. Усі гравці допомагають квочці, переміщуючись по майданчику так, щоб кінець ланцюжка знаходився якомога далі від «шуліки». Якщо «шуліці» вдається вхопити «курча», гра припиняється. Вибирають нових «шуліку» і «квочку». Якщо «шуліці» довго не вдається домогтися перемоги, його замінюють іншим.

Ривок за м'ячем

Дві команди стають справа і зліва від ведучого на спільній лінії. Обидві групи розраховуються по порядку номерів. Ведучий бере у руки м'яч. Називаючи який-небудь номер, ведучий кидає м'яч уперед якомога далі. Названі гравці біжать до м'яча І намагаються оволодіти ним. Кому з них вдається захопити м'яч раніше, той повертається з ним і передає ведучому. Команда цього учасника одержує одне очко. Виграє команда, яка набрала найбільше балів.

Пастка

Гравці утворюють два кола. Внутрішнє коло, взявшись за руки, рухається в один бік, а зовнішнє -в інший. За командою ведучого обидва кола зупиняються. Діти, які стоять у внутрішньому колі, піднімають руки вгору, утворивши ворота. Решта то вбігають у коло, проходячи за воротами, то вибігають із нього.

Раптово подається друга команда: «Ворота». Руки, опускають, і ті, хто залишився всередині кола, залишаються в колі. Вони залишаються у внутрішньому колі і беруться за руки з тими, хто там є. Після цього гра повторюється. Коли в зовнішньому колі залишається мало гравців, з них утворюється внутрішнє коло.

Земля, вода, вогонь, повітря

Учасники гри стають у коло. У центрі - ведучий. Кинувши м'яч кому-небудь із гравців, він промовляє одне із чотирьох слів: земля, вода, вогонь, повітря. Якщо ведучий скаже: «Земля», той, хто зловив м'яча, повинен швидко назвати якусь тварину; на слово «вода» - рибу; «повітря» - пташку. Якщо ведучий скаже: «Вогонь», усі гравці повинні, розмахуючи руками, швидко повернутися кругом. М'яча при цьому ніхто не ловить. Ведучий сам піднімає м'яч, гра подовжується. Неуважні виходять із гри після першої помилки.

Собаки ї півні

Сидячі і стоячи, гравці утворюють коло. Кожний вибирає собі назву міста своєї чи зарубіжної країни (як домовляться). Один із гравців говорить: «Що, в місті Сантьяго собаки кукурікають, а півні гавкають?» Той, хто вибрав назване місто, відразу відповідає: «Ні, пане, в місті Сантьяго, собаки не кукурікають, а півні не гавкають. Місто, в якому собаки кукурікають, а півні гавкають, називається Барселона». Гравець, чиє місто тепер назване, має відповісти в такій самій формі. Якщо він щось наплутає чи затримається з відповіддю, то платить фант. Наприкінці гри власники фантів виконують смішні завдання.

Пошта

Кожний Із гравців вибирає собі назву міста, всі стають у коло, не тримаючися за руки. Одному з гравців зав'язують очі. Він виходить на середину кола і називає два міста, які повинні обмінятися місцями. При цьому вони перебігають тихо, щоб той, хто ловить, не чув і не спіймав їх. Якщо він спіймає одного з них, то стає на його місце, а спійманому зав'язують очі, і він стає в коло.

/Files/images/IMG_20160909_132341.jpg