Вікторина - змагання з пожежної безпеки


Організатор : Скуратовська .В.


Дата початку: 11.11


Дата завершення: 11.11


Час початку: 12:00


Час завершення: 12:45


Місце проведення заходу: Миколаївський НВК


Опис :

Мета : закріпити знання учнів з питань протипожежної безпеки, відпрацювати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечну ситуацію, приймати оптимальне рішення щодо її подолання, рятування свого життя та наданню допомоги іншим.

Хід заняття

Учні поділяються на дві команди,обирають капітанів.

І тур

Ведучий повідомляє капітанам, що їм будуть запропоновані питання, на які дається відповідь з коментарем. Час на підготовку відповіді — хвилина. Хто готовий — піднімає руку. Конкурс оцінюється 5 балами.

1. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке прискорює горіння).

2. Чому бензин або гас, які горять, не можна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає вогнегасного ефекту).

3. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).

4. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям).

5. Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).

6. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).

7. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і катати, збиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою).

8. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

9. Які існують види вогнегасників? (Пінні, вуглекислотні, порошкові).

10. Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код, своє прізвище).

ІІ тур

У цьому турі капітанам дається завдання на картках і вони повинні дати відповідь через 10 сек.

1. Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, паління у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів).

2. У яких випадках при пожежогасінні використовуються вуглекислотні вогнегасники? (При гасінні всіх видів горючих матеріалів та електроустановок під напругою)

3. Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником? (Ні, якщо вони під напругою. Перед гасінням їх слід знеструмити).

4. Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи — відрізаний. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії? (Взяти простирадла, зірвати гардини, міцно зв’язати їх між собою на 2-3 вузли, міцно прив’язати до батареї опалення, спустити кінець у вікно і спуститися по цій мотузці скільки зможете, відпустити її і стрибнути на землю).

Змагання команд

І тур. Тестування.

Максимальна оцінка за відповідь — 3 бали, за помилкову відповідь — 0 балів. Час на підготовку відповіді — 3 хвилини.

Ведучий роздає командам по одній картці із запитаннями. Команди відмічають правильну відповідь і повертають картки ведучому.

1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 01;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.

6. Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ

7. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі ?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

8. Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослих.

9. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більше безпечні заняття.

ІІ тур. Робота з малюнками.

Командам пропонуються картки з малюнками, на кожному з яких зображена небезпечна ситуація і міститься фраза з пожежної безпеки, яку слід закінчити. За правильні відповіді нараховується 5 балів, за неточні відповіді-3 бали, за неправильну — 0 балів. Враховується також і швидкість виконання завдання.

Ведучий роздає командам 11 однакових малюнків з небезпечними для людей ситуаціями.

Відповіді: (слова, якими повинні бути доповнені фрази)

1. … призводить до пожежі.

2. … палити у постелі.

3. … легкозаймистих предметів.

4. … у електромережу телевізор без догляду.

5. … електродротом з пошкодженою ізоляцією.

6. … великої потужності.

7. … лаки, фарби.

8. … газові прилади без контролю.

9. … над газовою плитою.

10. … речі, що швидко загораються.

11. … горища, підвали.

ІІІ тур. Виявлення джерел небезпеки.

У цьому турі командам видається однаковий малюнок, тема якого: «Дитина у кухні». Завдання команд — знайти максимум джерел можливої пожежі і травм для дитині. Їх повинно бути не менш десяти. Скільки команда знаходить джерел небезпеки — стільки балів і отримує. На виконання завдання відводиться 20 хвилин. Команда, яка перша і без помилок виконує завдання — отримує додаткові бали (кількість додаткових балів визначає журі).

Правильні відповіді: (Перелік небезпек, що зображені на малюнку)

1. Маленька дитина сама на кухні в оточенні багатьох небезпек.

2. Кухонні рушники сушаться над плитою.

3. З крану ллється дуже гаряча вода.

4. Дитина торкається рукою сковороди з гарячою їжею.

5. Ручка сковорідки розгорнута назовні від плити.

Підбиття підсумків.