• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота

«Золоті зернята поезій Т. Г. Шевченка» Літературна гра


Організатор : Скуратовська О.В.


Дата початку: 05.03


Дата завершення: 05.03


Час початку: 13:00


Час завершення: 13:30


Місце проведення заходу: клас


Опис :

Миколаївський НВК

«Золоті зернята поезій Т. Г. Шевченка»

Літературна гра

3 клас

Вчитель початкових класів

Скуратовська О.В.

Мета. Розкрити красу поетичних образів у поезіях Тараса Шевченка, домогтися замилування учнями поетичним малюнком природи. Удосконалювати читацькі уміння – точність, виразність . Розвивати мовлення учнів,логічне мислення. Виховувати любов до рідного краю.

Обладнання. Портрет Т.Г.Шевченка,його малюнки, виставка книжок, “Кобзар”,аудіозапис пісні «Зоре моя вечірняя».

Хід заняття

1. Слухання пісні “Думи мої ,думи”.

- Чи знайомі вам слова цієї пісні? Хто їх написав?

- А що ви знаєте про Тараса Григоровича Шевченка? Коли народився? Де?

- Яким було життя хлопчика?

- Які вірші поета ви читали, вивчали?

2. Гра « З"єднати частинки і утворити речення».

Шевченко Тарас наче… зорі

Шевченкові твори сяють, мов сонце для нас

Шевченків «Кобзар» – то для народу не забудем

Ми Шевченка славить будем і ніколи великий дар

- Старенька бідна хатина з потемнілою солом’яною стріхою і чорним димарем. Біля хати на причілку – яблуня з червонобокими яблуками. А навколо яблуні – квітник. Біля дверей стара гілляста верба із засохлим верховіттям. А за вербою – клуня. За клунею – сад. А за садом – долина. А в долині – тихий струмочок.

Тут провів своє дитинство малий Тарас.

Люблять твори Кобзаря за правду, щирість. У віршах він писав про тяжке життя селян-кріпаків, дітей-сиріт, бо ж і сам зазнав сирітського життя.

Та не тільки сум і горе бачив Шевченко. Він зростав в Україні серед мальовничої природи, українських людей, які з вуст у вуста передавали легенди, билини, казки, повір”я. Поет любив природу рідного краю і тому, мабуть, кожен рядок вірша переливаеться краплинами любові до природи.

3. Гра «Віднови вірш».

(Учні вибирають таблиці зі словами і складають вірш. Виконавши роботу,перевіряють за зразком. Слова: в, калина,долині, червона, засміялась, дитина, дівчина, зацвіла, ніби).

4.Слухання пісні «Зацвіла в долині червона калина».

Виготовлення колажу за змістом пісні.

5. Робота з виставкою книг.

- Які зменшувально-пестливі слова автор вживаву віршах? Знайдіть їх.

- Знайдіть порівняння.

-Знайдіть рими.

6. Гра «Незнайко».

- Незнайко завжди допускає помилки, виправте їх. Будьте уважні.

Тече вода серед гаю

та межи горою.

Хлюпаються качаточка

поміж травою.

А гусочка випливає,

з качкою за ними,

ловить рибку, розмовляє

з дітьми своїми.

- Які почуття у вас викликав цей вірш?

- За кілька місяців до смерті Т.Г.Шевченко написав вірш “Тече вода із-за гаю”. Саме в цей час хворий поет душею рвався на Україну з Петербурга і в його віршах оживала чарівна краса рідної землі. Ось саме про це він і написав.

7. Гра «Знайди і поясни»

- Знайдіть у віршах Т. Шевченка словосполучення виду «іменник + прикметник». Поясніть,в якому значення вжитий вислів – в прямому чи переносному.

8. Гра «Синонімічна хвилина»

- Яке значення слова пишатися використав Т. Шевченко у вірші «Тече вода

з-під явора»?:

*гордитися,величатися;

*мати втіху, розкошувати;

*буйно рости,квітнути.

9. «Тарас Шевченко – художник»

- Поетична спадщина Кобзаря налічує понад 240 творів,а мистецька – майже 1200 робіт,та до нас вони не всі дійшли. Він писав олійні картини,акварелі, сепії,офорти, ілюстрації до творів.

Знайомство з малюнками, картинами, портретами,

автопортретами Т. Шевченка.

10. Підсумок заняття.

- Ми прочитали,почули і побачили маленьку часточку з творчості

Т. Г. Шевченка. Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але Шевченкове слово – живе і вічне.

- Чому Т. Шевченка називають Кобзарем?


Не розлучайтесь, діти, з Кобзарем

Читайте, вчіть його чудові твори.

З його пророчим словом ми живем,

З ним боремся і труднощі поборем.

В Шевченкових поемах і віршах –

краса Вкраїни і душа народу.

Вони торують у майбутнє шлях,

Вчать прямо йти, а не шукати броду.

Не розлучайтесь діти з Кобзарем.