Організатор : Димкова Ліна Миколаївна
Дата початку: 07.02
Дата завершення: 07.02
Час початку: 16:38
Час завершення: 17:25
Місце проведення заходу: Миколївський НВК
Опис :
Відповідно до Конституції України, Законів України « Про освіту», «Про загальну середню освіту» одним з пріоритетних завдань освіти є патріотичне виховання молодих поколінь.
Метою патріотичного виховання є становлення громадянина – патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку,народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві.
Наша школа є опорною школою по патріотичному вихованню. Ми працюємо над проблемою: «Використання потенціалу сільської школи для патріотичного виховання учнівської молоді».
Мети патріотичного виховання можна досягти шляхом реалізації таких виховних завдань:
· утвердження в почуттях особистості патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого України;
· виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
· підвищення престижу військової служби як виду державної служби, культивування ставлення до солдата як до державного службовця;
· визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;
· формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;
· формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій.
Патріотичне виховання – планомірна виховна діяльність, спрямована на формування почуттів патріотизму, тобто доброго відношення до Батьківщини та до представників спільних культур або країни.
Патріотичне виховання в школі здійснюється, спираючись на державну політику в галузі освіти і виховання, ідейне багатство українського народу, його моральні, національні цінності, досягнення вітчизняної і світової педагогіки. Воно передбачає посилення духовно-практичної діяльності учнів, спрямованої на програмування і творче здійснення ними свого індивідуального життя, посилення особистісно-гуманного підходу, спрямованого на розвиток інтелектуальної, духовно-моральної, емоційно-вольової, сенсорно-моторної, психічної сфери особистості. Такий підхід вимагає використання нових прогресивних концепцій; упровадження сучасних педагогічних технологій і науково-методичних досягнень у навчально-виховний процес; системно-цільове планування виховного процесу; реалізації цільової творчої програми патріотичного виховання особистості; створення умов для розвитку творчої особистості, духовного і висококультурного громадянина України, здатного до активної інноваційної діяльності; залучення учнівської молоді до значущих для неї видів діяльності; стимулювання розвитку й інтересів і талантів; формування інноваційного стилю діяльності педагогів. За таких умов школа стає важливою ланкою виховання свідомих, активних, високоморальних громадян Української держави, місцем емоційно-психологічної захищеності і душевного комфорту особистості учня, конструктивної співпраці та взаєморозуміння, ланкою, де формується національна свідомість, громадянська зрілість, соціальна відповідальність за долю Батьківщини, за свою роль у національно-культурному відродженні України, її розквіті.
Головною складовою патріотичного виховання у нашій школі є формування в учнів любові до «малої» батьківщини як складової України через знання історії, вивчення культурних традицій, звичаїв, обрядів.
В плані роботи школи є розділ «Національно – патріотичне виховання».
Він включає:
- уроки пам’яті;
- тематичні екскурсії;
- конкурси малюнків «Село моє, для мене – ти єдине», «Горджусь тобою, Україно!»;
- заочні подорожі «Дорогами війни»;
- усний журнал «Моя душа до тебе лине»;
- вечір козацьких традицій;
- акція «Громадянин» та інші.
В практиці позаурочної роботи нашої школи використовуються традиційні та нетрадиційні форми роботи. Наша школа має багату історію, тому вже сформувалися певні ритуали шкільного життя: загальношкільні тематичні лінійки, день відкритих дверей для батьків, екологічні та благодійні акції, дні здоров’я, загальношкільні батьківські збори « Перлини Миколаївської школи», предметні тижні. Виховувати почуття патріотизму ми починаємо з поваги до родини, школи, села. Родинні свята:· «Тато, мама і я читацька сім’я»
· « Бабусина доля - як ота тополя»
· «Сім’я, родина, рід».
Педагогічний колектив з своїми вихованцями працюють над проектом «Громадянин».
З метою поглиблення знань учнів про героїчне минуле нашого народу, виховання поваги до ветеранів Великої Вітчизняної війни, у школі організовано волонтерський загін «ПОКЛИК», який працює у напрямках: «Молодь, діти – пенсіонерам», «Діти – дітям», «Місток пам´яті».
Використання проектних технологій у навчально-виховному процесі – один із шляхів підвищення його ефективності та розвитку творчої активності школярів. Він сприяє формуванню компетентностей громадянина-патріота, активної позиції та мотиваційної готовності до участі в демократичних перетвореннях, нагромадженню досвіду участі в різних формах громадянського, соціально-політичного, культурного та економічного життя суспільства через реалізацію проектів «Це моя вулиця», «Голодомор 1921 -1923, 1932-1933, 1946 - 1947 років на території рідного краю», «Герої, що живуть поряд» , «Люди з минулого».
Працюємо над створенням кімнати по патріотичному вихованню.
Отже, патріотичність як риса особистості відбиває:
патріотичну самосвідомість, громадянську відповідальність, суспільну ініціативність й активність, готовність працювати для розвитку Батьківщини, захищати її, підносити її міжнародний авторитет;
повагу до Конституції, законів держави, прийнятих у ній правових норм, сформованість потреби в їх дотриманні, високій правосвідомості;
досконалі знання і володіння державною мовою, турботу про піднесення її престижу;
Методичні об’єднання |
увагу до батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу, усвідомлення своєї незалежності до нього як його представника, спадкоємця і наступника;
дисциплінованість, працьовитість, завзятість, почуття дбайливого господаря своєї землі, піклування про її природу, екологію;
гуманність, шанобливе ставлення до культури, традицій, звичаїв національних меншин, що проживають у країні, високу культуру міжнаціонального спілкування.