• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота

Патріотичне виховання


Організатор : Димкова Ліна Миколаївна


Дата початку: 07.02


Дата завершення: 07.02


Час початку: 16:38


Час завершення: 17:25


Місце проведення заходу: Миколївський НВК


Опис :

/Files/images/SAM_3794.JPG Відповідно до Конституції України, Законів України « Про освіту», «Про загальну середню освіту» одним з пріоритетних завдань освіти є патріотичне виховання молодих поколінь.

Метою патріотичного виховання є становлення громадянина – патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку,народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві.

Наша школа є опорною школою по патріотичному вихованню. Ми працюємо над проблемою: «Використання потенціалу сільської школи для патріотичного виховання учнівської молоді».

Мети патріотичного виховання можна досягти шляхом реалізації таких виховних завдань:

· утвердження в почуттях особистості патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого України;

· виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

· підвищення престижу військової служби як виду державної служби, культивування ставлення до солдата як до державного службовця;

· визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;

· формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;

· формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій.

Патріотичне виховання – планомірна виховна діяльність, спрямована на формування почуттів патріотизму, тобто доброго відношення до Батьківщини та до представників спільних культур або країни.

Патріотичне виховання в школі здійснюється, спираючись на державну політику в галузі освіти і виховання, ідейне багатство українського народу, його моральні, національні цінності, досягнення вітчизняної і світової педагогіки. Воно передбачає посилення духовно-практичної діяльності учнів, спрямованої на програмування і творче здійснення ними свого індивідуального життя, посилення особистісно-гуманного підходу, спрямованого на розвиток інтелектуальної, духовно-моральної, емоційно-вольової, сенсорно-моторної, психічної сфери особистості. Такий підхід вимагає використання нових прогресивних концепцій; упровадження сучасних педагогічних технологій і науково-методичних досягнень у навчально-виховний процес; системно-цільове планування виховного процесу; реалізації цільової творчої програми патріотичного виховання особистості; створення умов для розвитку творчої особистості, духовного і висококультурного громадянина України, здатного до активної інноваційної діяльності; залучення учнівської молоді до значущих для неї видів діяльності; стимулювання розвитку й інтересів і талантів; формування інноваційного стилю діяльності педагогів. За таких умов школа стає важливою ланкою виховання свідомих, активних, високоморальних громадян Української держави, місцем емоційно-психологічної захищеності і душевного комфорту особистості учня, конструктивної співпраці та взаєморозуміння, ланкою, де формується національна свідомість, громадянська зрілість, соціальна відповідальність за долю Батьківщини, за свою роль у національно-культурному відродженні України, її розквіті.

Головною складовою патріотичного виховання у нашій школі є формування в учнів любові до «малої» батьківщини як складової України через знання історії, вивчення культурних традицій, звичаїв, обрядів.

В плані роботи школи є розділ «Національно – патріотичне виховання».

Він включає:

- уроки пам’яті;

- тематичні екскурсії;

- конкурси малюнків «Село моє, для мене – ти єдине», «Горджусь тобою, Україно!»;

- заочні подорожі «Дорогами війни»;

- усний журнал «Моя душа до тебе лине»;

- вечір козацьких традицій;

- акція «Громадянин» та інші.

В практиці позаурочної роботи нашої школи використовуються традиційні та нетрадиційні форми роботи. Наша школа має багату історію, тому вже сформувалися певні ритуали шкільного життя: загальношкільні тематичні лінійки, день відкритих дверей для батьків, екологічні та благодійні акції, дні здоров’я, загальношкільні батьківські збори « Перлини Миколаївської школи», предметні тижні. Виховувати почуття патріотизму ми починаємо з поваги до родини, школи, села. Родинні свята:· «Тато, мама і я читацька сім’я»

· « Бабусина доля - як ота тополя»

· «Сім’я, родина, рід».

Педагогічний колектив з своїми вихованцями працюють над проектом «Громадянин».

З метою поглиблення знань учнів про героїчне минуле нашого народу, виховання поваги до ветеранів Великої Вітчизняної війни, у школі організовано волонтерський загін «ПОКЛИК», який працює у напрямках: «Молодь, діти – пенсіонерам», «Діти – дітям», «Місток пам´яті».

Використання проектних технологій у навчально-виховному процесі – один із шляхів підвищення його ефективності та розвитку творчої активності школярів. Він сприяє формуванню компетентностей громадянина-патріота, активної позиції та мотиваційної готовності до участі в демократичних перетвореннях, нагромадженню досвіду участі в різних формах громадянського, соціально-політичного, культурного та економічного життя суспільства через реалізацію проектів «Це моя вулиця», «Голодомор 1921 -1923, 1932-1933, 1946 - 1947 років на території рідного краю», «Герої, що живуть поряд» , «Люди з минулого».

Працюємо над створенням кімнати по патріотичному вихованню.

Отже, патріотичність як риса особистості відбиває:

патріотичну самосвідомість, громадянську відповідальність, суспільну ініціативність й активність, готовність працювати для розвитку Батьківщини, захищати її, підносити її міжнародний авторитет;

повагу до Конституції, законів держави, прийнятих у ній правових норм, сформованість потреби в їх дотриманні, високій правосвідомості;

досконалі знання і володіння державною мовою, турботу про піднесення її престижу;

Методичні об’єднання

увагу до батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу, усвідомлення своєї незалежності до нього як його представника, спадкоємця і наступника;

дисциплінованість, працьовитість, завзятість, почуття дбайливого господаря своєї землі, піклування про її природу, екологію;

гуманність, шанобливе ставлення до культури, традицій, звичаїв національних меншин, що проживають у країні, високу культуру міжнаціонального спілкування.

/Files/images/SAM_3759.JPG