• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота

«Урок мислення серед природи» Тема: Сніжинки - сніжиночки


Організатор : Ковальчук В.М.


Дата початку: 07.02


Дата завершення: 07.02


Час початку: 12:00


Час завершення: 12:15


Місце проведення заходу: школа


Опис :

«Урок мислення серед природи»

Тема: Сніжинки - сніжиночки

Мета. Дати дітям перші уявлення про зимові опади. Вчити спостерігати за явищами природи, фантазувати, збагачувати свою мову новими словами, писати казки. Виховувати любов до природи.

Місце проведення: подвір'я школи.

Одного осіннього дня на подвір'ї Несподівано почали кружляти сніжинки. Великі, легенькі. Весело літали вони в повітрі, ніби танцювали. Так народилася наступна сторінка «Книги рідної природи».

- Діти, відгадайте загадку.

Біле, як сорочка.

Пухнасте, як квочка.

Крил не має,

А гарно літає.

Що це за птиця, що сонця боїться? (Сніг)

- Чому ви думаєте, що це сніг? (Бо біле, як сорочка, пухнасте; крил не має, але гарно літає; сонця боїться…)

- Правильно. Ви мене переконали. А яка ж зараз пора року? (Зима)

- Чи не здається вам, що цей день приблукав до нас із якоїсь іншої пори? А з якої? (Із зими. Бо сніг йде тільки взимку). Давайте подивимось, які ж ці

перші вісники зими - сніжинки. (Пухнасті, великі, білі-білі; легенькі, як пушинка; летять групками, бо ще бояться всього). На кого вони схожі?

(На білі мухи, білі пташенята, метелики, пух...)

- Звідки ж вони прилетіли? (З неба). Подивіться, яке небо? (Похмуре,

сердите, непривітне. По ньому пливуть темно-сірі хмарки і сиплять

снігом).

Вчитель пропонує учням послухати рядки з вірша М.Т.Рильського,

Білі мухи налетіли,

Все подвір'я стало біле.

Не злічити білих мух,

Що летять, неначе пух.

- Що нагадують сніжинки? Яку картину ви уявляєте, слухаючи поезію? Діти, підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Скажіть, яка вона. (Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки). А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла вам на руку. Що замість неї лишилося? (Крапелька водички). Тож із чого утворилась сніжинка? (З води).

- Хто ж її викував? (Мороз). Як же це відбувається? (Хмаринка пустить

крапельку на землю погуляти або землю напоїти, а мороз - тут як тут. Відразу, ще в повітрі, заморозить і викує з неї чарівну зірку). Подивіться:сідають сніжинки. Де ж вони діваються на землі? (Вони тануть і входять у землю, напувають її).

- А як ви думаєте, добре це чи погано? (Добре. Землі потрібна вода для

майбутнього врожаю. Напоять сніжинки землю вдосталь, прикриють теплою пуховою ковдрою, і хай вона собі спочиває у сні).

- А чому сніжинки тануть на землі? (Бо земля ще тепла. Мороз до неї ще не дійшов).

- Де швидше тане сніг: на землі чи на ялинці? (На землі).

- Діти, подивіться навколо. Чи не здається вам, що ми потрапили у казку? Що роблять сніжинки? (Танцюють. Кружляють у танці Літають своїми маленькими крильцями). Давайте уявимо, що ми сніжинки, і політаємо, покружляємо. (Учні ведуть хоровод, співають пісню на слова М.Вороного «Білесенькі сніжиночки»).

/Files/images/Фото1537.jpg

/Files/images/Фото1535.jpg