Організатор : Ковальчук В.М.
Дата початку: 07.02
Дата завершення: 07.02
Час початку: 12:00
Час завершення: 12:15
Місце проведення заходу: школа
Опис :
«Урок мислення серед природи»
Тема: Сніжинки - сніжиночки
Мета. Дати дітям перші уявлення про зимові опади. Вчити спостерігати за явищами природи, фантазувати, збагачувати свою мову новими словами, писати казки. Виховувати любов до природи.
Місце проведення: подвір'я школи.
Одного осіннього дня на подвір'ї Несподівано почали кружляти сніжинки. Великі, легенькі. Весело літали вони в повітрі, ніби танцювали. Так народилася наступна сторінка «Книги рідної природи».
- Діти, відгадайте загадку.
Біле, як сорочка.
Пухнасте, як квочка.
Крил не має,
А гарно літає.
Що це за птиця, що сонця боїться? (Сніг)
- Чому ви думаєте, що це сніг? (Бо біле, як сорочка, пухнасте; крил не має, але гарно літає; сонця боїться…)
- Правильно. Ви мене переконали. А яка ж зараз пора року? (Зима)
- Чи не здається вам, що цей день приблукав до нас із якоїсь іншої пори? А з якої? (Із зими. Бо сніг йде тільки взимку). Давайте подивимось, які ж ці
перші вісники зими - сніжинки. (Пухнасті, великі, білі-білі; легенькі, як пушинка; летять групками, бо ще бояться всього). На кого вони схожі?
(На білі мухи, білі пташенята, метелики, пух...)
- Звідки ж вони прилетіли? (З неба). Подивіться, яке небо? (Похмуре,
сердите, непривітне. По ньому пливуть темно-сірі хмарки і сиплять
снігом).
Вчитель пропонує учням послухати рядки з вірша М.Т.Рильського,
Білі мухи налетіли,
Все подвір'я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летять, неначе пух.
- Що нагадують сніжинки? Яку картину ви уявляєте, слухаючи поезію? Діти, підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Скажіть, яка вона. (Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки). А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла вам на руку. Що замість неї лишилося? (Крапелька водички). Тож із чого утворилась сніжинка? (З води).
- Хто ж її викував? (Мороз). Як же це відбувається? (Хмаринка пустить
крапельку на землю погуляти або землю напоїти, а мороз - тут як тут. Відразу, ще в повітрі, заморозить і викує з неї чарівну зірку). Подивіться:сідають сніжинки. Де ж вони діваються на землі? (Вони тануть і входять у землю, напувають її).
- А як ви думаєте, добре це чи погано? (Добре. Землі потрібна вода для
майбутнього врожаю. Напоять сніжинки землю вдосталь, прикриють теплою пуховою ковдрою, і хай вона собі спочиває у сні).
- А чому сніжинки тануть на землі? (Бо земля ще тепла. Мороз до неї ще не дійшов).
- Де швидше тане сніг: на землі чи на ялинці? (На землі).
- Діти, подивіться навколо. Чи не здається вам, що ми потрапили у казку? Що роблять сніжинки? (Танцюють. Кружляють у танці Літають своїми маленькими крильцями). Давайте уявимо, що ми сніжинки, і політаємо, покружляємо. (Учні ведуть хоровод, співають пісню на слова М.Вороного «Білесенькі сніжиночки»).