Веселі кухарі

2017-03-22

Веселі кухарі

(конкурсна програма)

Підготував класний керівник 6 класу

Малафій С.В.

Мета: ознайомити дітей з основами української кухні; викликати інтерес до кулінарного мистецтва; розвивати естетичні смаки; виховувати любов та пізнавальний інтерес до національних традицій.

Продукти: 4 види варення, крупа (пшоно, пшенична), 2 картоплини. Обладнання: 4 стаканчики, 2 ч. ложки, 2 пляшки, 2 миски, 2 ст. ложки, 2 лійки, 2 ножі, 2 тарілки, 2 коробочки, пачка серветок, 2 фартухи, 2 косинки на очі.

ХІД КОНКУРСУ

I. Організаційна частина

Вступне слово вчителя. Сьогодні ми з вами зібралися, щоб провести конкурс «Веселі кухарі». У конкурсі беруть участь дві команди, кожна з яких складається з 5-ти учасників. Для оцінювання ваших знань та вмінь під час конкурсів запросимо журі.

(Представлення журі.)

II.Проведення конкурсів

1. Конкурс «Представлення команд»

Завдання: Пояснити, чому-саме таку назву команди обрали.

Найвища оцінка за конкурс — 5 балів. (Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

2. Конкурс «Розминка»

Учитель. А тепер, за традицією, конкурс «Розминка». У нас вона буде кулінарно-продуктовою.

Кожна команда отримує по 9 запитань-загадок, правильна відповідь на кожне запитання оцінюється в 1 бал.

Час на відповідь — Зхв.

Запитання першій команді

1. Хвалить його кожен, любить його кожен, і дня ми прожити без нього не можем. (Хліб.)

2. Сам – червоний, а чуб – зелений. (Буряк)

3. Чупринка зелена, голівка червона, а хвостик білий. (Редиска.)

4. Круглий, а не місяць, зелений, а не трава, з хвостом, а не миша. (Кавун.)

5. Били, колотили, на стіл положили. (Масло.)

6. Ні молоко, ні м'ясо, ні сметана, а смакуємо зрана. (Чай.)

7. Гарненьке, солоденьке, дітям смачненьке. (Цукерки.)

8. Грудочки маленькі, усі вони смачненькі, у сиропі покиплять, згодом діти їх з'їдять. (Варення.)

9. Під землею птиця кубло звела і яєць знесла. (Картопля.)

Запитання другій команді

  1. Які звичаї мають найбільше спільного у всіх народів? (їжа, робота.)
  2. Ріжуть мене ножакою, б'ють мене ломакою, зате мене так голублять, мене дуже люблять. (Хліб.)
  3. Повен пень головень. (Галушки.)
  4. Червоні чоботи у землю закопані. (Буряк.)
  5. Був у воді, був і в маслі, у нірку впав, хоп — і пропав. (Вареник.)
  6. Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко.)
  7. Сидить у ложці, звісивши ніжки. (Локшина.)

8. Білий камінь у воді тане. (Цукор.)

9. В одній діжці два тіста. (Яйце.)

(Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

3.Конкурс «Художній»

Учитель. Під час цього конкурсу перевіримо, як ви знаєте овочі та фрукти. Треба намалювати овоч або фрукт на дошці із закритими очима. Малює вся команда протягом 1 хв.

Найвища оцінка — 5 балів.

(Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

4. Конкурс «Практичний»

Учитель. Переходимо до практичних робіт і перевіримо, наскільки команди вміють підготувати продукти до теплової обробки.

Кожна команда вибирає по два учні-кухарі.

Завдання: перші - хто швидше і якісніше почистить картоплину, другі - хто швидше і якісно виліпить два вареники. Найвища оцінка — 5 балів.

(Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

5. Конкурс «Шеф-кухар»

Учитель. А тепер завдання для шеф-кухарів: «засипати крупу в котел» каструля з крупою, пляшка, лійка, ложка. Треба якнайшвидше пересипати крупу ложкою в пляшку через лійку (не розсипаючи крупу на стіл). Найвища оцінка — 10 балів.

6. Конкурс «Уміла готувати, та не вміла подавати»

Учитель.їжа — важлива складова частина культури будь-якого народу. Але споживання їжі залежить не лише від того, смачна вона чи ні,а й від того, як вона подана на стіл. Не дарма в народі кажуть: «Уміла готувати, та не вміла подавати». Гарно виглядає стіл, прикрашений серветками, складеними різними способами. Для участі в конкурсі з кожної команди запрошуються по 2 учні-офіціанти. Переможе той, жто за 5 жв складе більше серветок різними способами. Найвища оцінка —-10 балів.

А інші учасниці команд готуються до захисту домашнього завдання «Сервіровка столу до чаю».

(Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

7. Конкурс «Приготуй сирник»

Завдання: за 2 хв скласти технологічну послідовність приготуванні

сирників. У конкурсі беруть участь 2 члени команди. Найвища оцінка — 5 балів. (Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

  1. Конкурс «Ласунка»

Учитель. Усі ми заздалегідь готуємося до зими й варимо безліч смачних видів варення. А які види варення ми зараз маємо в класі, скажуть нам наші кухарі.

Завдання: учасники конкурсів із зав'язаними очима на смак визначають вид варення.

За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

(Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

9. Заключний конкурс

Учитель. У цьому конкурсі два завдання для кожної команди.

Завдання 1

Кожна команда по черзі має називати українські страви, які знає.

За кожну нову страву команда отримує 1 бал.

Завдання 2

Кожна команда повинна скласти «Меню» обіду з трьох страв так, щоб були перша страва, друга страва й десерт і, щоб усі назви страв починалися на одну літеру. Наприклад, літера «Б» — борщ, баранина, булка тощо.

Найвища оцінка —10 балів.

(Журі підбиває підсумки конкурсу й оголошує результати.)

Учитель. Наш конкурс «Веселі кухарі» закінчився і настав час підбити підсумки. Сьогодні ви продемонстрували свої знання з кулінарії, страв української кухні, показали свої вміння. Дякую всім учасникам і вболівальникам за участь. Для підбиття загального підсумку конкурсу й оголошення переможців слово надається журі.

(Журі підбиває загальний підсумок конкурсів, оголошує результати, нагороджує переможців.)

Кiлькiсть переглядiв: 236