• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • ВИБІР ПРОФЕСІЇ – КРОК ДО ЖИТТЄВОГО УСПІХУ

ВИБІР ПРОФЕСІЇ – КРОК ДО ЖИТТЄВОГО УСПІХУ

2017-10-06

Миколаївський навчально – виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Тема:

«ВИБІР ПРОФЕСІЇ – КРОК ДО ЖИТТЄВОГО УСПІХУ»

ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ

Підготував:

Вчитель фізичної культури

Ковальчук Ю. В.

Миколаївка 2017

Знайди роботу, яка тобі до душі, і твій виграш буде становити п'ять днів на тиждень.

Джексон Браун

Мета: допомогти старшокласникам у виборі майбутньої професії, окреслити шляхи її досягнення; дати рекомендації щодо правильного вибору професії.

Завдання: сприяти усвідомленню учнями важливості вибору майбутньої професії як одного з ключових моментів успішності людини в соціумі; ознайомити дітей з формулою вибору професії.

Обладнання: чотири пакети, яблуко, блокнот, порожня коробка, два ватмани, маркери, відеоролик.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організація початку заняття

Тема нашого сьогоднішнього заняття «Вибір професії — крок до життєвого успіху.

Перед тим, як ми почнемо, виробімо правила роботи на нашому занятті.

► Спілкуватися згідно з принципом «тут і зараз».

► Поважати співбесідника.

► Вимкнути мобільні телефони.

► Висловлюватися по черзі, від себе особисто і (бажано) коротко.

2. Інформаційне повідомлення

Яка глибока думка закладена в словосполученні «вибір професії»! Скільки воно викликає емоцій і очікувань, породжує проблем! Це не просто вдало або невдало прийняте в юності рішення, а іноді щасливе або нещасне життя.

Ким бути? Це питання ставив, ставить і буде ставити кожен з вас. І щоб наблизитися до вирішення цього питання я хочу на нашому сьогоднішньому занятті ознайомити вас з формулою вибору професії.

Перша складова формули — це ХОЧУ.

Як ви гадаєте, що входить до складової формули Хочу? (Відповіді дітей)

Хочу — це ваші інтереси. Вибирати професію, спираючись на інтерес, означає вибрати те, що подобається і приваблює.

Зараз я хочу дізнатися думку щодо вашої майбутньої професії. Яка професія вам цікава? Закінчите, будь ласка, висловлювання «Я мрію стати...»

Але вибирати професію, враховуючи тільки Хочу, не можна. Слід брати до уваги, що ви можете зацікавитися і тими професіями, в яких найменш обізнані, або ж звернути увагу на модні спеціальності.

Для цього необхідна друга складова формули — МОЖУ.

Як ви думаєте, що входить до складу формули Можу? (Відповіді дітей)

Можу — це здібності, індивідуально - психологічні особливості, стан здоров'я.

3. Вправа «Подарунок» (робота в парах)

А чи всі ви любите отримувати подарунки? Сьогодні ми також будемо дарувати подарунки, але незвичайні. Вам необхідно придумати такий словесний подарунок, який би став у пригоді вашому однокласнику в його майбутній професійній діяльності. А для цього вам треба спробувати уявити свою подругу або друга в майбутньому: яка у нього (неї) буде професія. Важливо враховувати ті здібності та особливості, які є в однокласника, і пояснити, яким чином ваш подарунок стане у пригоді вашому другу. (Діти повертаються одне до одного і працюють у парах.) Подякуймо одне одному оплесками за такі чудові подарунки.

4. Вправа «Правильний вибір»

А зараз мені потрібно троє охочих. Перед вами чотири пакети. Ви зараз до черзі підійдете і виберете один з них. Мацати їх не можна. Ті, хто не бере участь, може підказувати, який пакет вибрати. А ті, хто вибирає, можете прислухатися до порад. Будь ласка, зробіть свій вибір (для цієї вправи необхідно чотири пакети різних кольорів, в одному яблуко, у другому блокнот, в третьому порожня коробка (він повинен бути найкрасивішим і об'ємним), а четвертий взагалі порожній),

►► Обговорення

♦ Чому ви обрали саме цей пакет?

♦ Чого вам не вистачало під час ухвалення рішення?

♦ Що ви відчули, відкривши пакет?

Ми з вами побачили, що для ухвалення рішення необхідно мати достатню кількість інформації, а наші учасники її не мали.

Тому вони зробили свій вибір, керуючись тільки інтуїцією і порадами однокласників. Саме це когось і засмутило.

Тому коли кожен із вас буде вибирати професію, потрібно враховувати не тільки інформацію про Хочу і Можу, але й мати інформацію про Треба, про потреби ринку праці. Якщо враховувати інформацію тільки про Хочу і Можу, можна вибрати професію, яка не дасть реалізувати себе.

Саме тому остання складова формули.

Треба — погребі ринку праці.

5. Робота в групах «Актуальні професії»

Зараз я вам пропоную об'єднатися в дві групи, для цього розрахуйтеся за порядком на день і ніч. Завдання для першої групи — скласти перелік професій, які, на вашу думку, затребувані в Україні. Для другої групи завдання аналогічне, тільки вам потрібно скласти перелік затребуваних професій у нашому регіоні. (Діти складають переліки на ватманах).

Спасибі!

А тепер я хочу ознайомити вас з реальною картиною.. Для цього до нас прийшов на заняття гість з центру зайнятості.

Виступ спеціаліста з центру зайнятості про професії, які затребувані в Україні і зокрема в регіоні.

А зараз я пропоную вам подивитися один ролик і відповісти на питання, про що він.

Як ви думаєте, що можна взяти корисного для себе з цього ролика?

Отже, ми бачимо, що під час вибору професії необхідно, щоб спеціальність відповідала вашим Інтересам, здібностям, і щоб вона була необхідна суспільству.

6. Підбиття підсумків заняття

А завершити наше заняття мені б хотілося притчею.

Ця історія сталася давним-давно, в старовинному місті, є якому жив великий мудрець. Слава про його мудрість рознеслася далеко від його рідного міста. Але в місті жила людина, яка заздрила його славі. І ось вирішив той чоловік придумати таке питання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов він на луки, спіймав метелика, посадив його між стулених долонь і подумав: «А ну, запитаю я в мудреця: скажи, о мудрий, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий? Якщо він скаже — живий, я зімкну долоні, і метелик, помре, а якщо він скаже — мертвий, я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший». Так все і сталося. Заздрісник посадив метелика між долонями і відправився до мудреця, і він запитав: «Який метелик у мене в руках, о мудрий, — живий чи мертвий?» і тоді мудрець, який дійсно був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках...»

Кiлькiсть переглядiв: 192