Тиждень образотворчого та музичного мистецтва


Організатор : Малафій С.В., Димков А.Г.


Дата початку: 10.02


Дата завершення: 14.02


Час початку: 09:00


Час завершення: 15:00


Місце проведення заходу: Миколаївський НВК


Опис :

В рамках тижня були проведені виховні заходи:

Тема: Чарівний світ мистецтва.

Мета: розвивати зорове сприймання, почуття кольору; розширити

діапазон почуттів, уяви, фантазії, виховувати емоційну чуй-

ність на художні образи; формувати художньо-образне мис-

лення як основи розвитку творчої особистості, її естетичних

смаків і потреб.

Обладнання: папір, акварельні фарби, щіточки, тканина, скло,

репродукції картин.

Хід заняття.

  1. Сьогодні у нашу класну кімнату завітало мистецтво. Його не побачити звичайним поглядом – його потрібно вчитися бачити. Мистецтво відкриється перед вами лише тоді, коли ви навчитесь його розуміти, відчувати, полюбите його. Мистецтво – це свято, чародійство, казка. Ви любите казки? Так слухайте.

2. Дуже давно в одній чарівній країні жили по сусідству три казкові

принцеси. Вони жили зовсім поруч. З вікон своїх палаців вони могли бачити одна одну, але в гості вони не ходили і не дружили, тому що кожна з них була писаною красунею. І жодна не могла погодитись з тим, що дві принцеси такі самі гарні. Адже дівчата інколи бувають такими задаваками!

Принцеси і справді були красунями. Одна з них була жовта, як весняне сонечко, золотиста кульбабка. І сонце в її королівстві було таке ж жовте. І лимони, і кульбаба, і листочки та трава, навіть вода у ставку були теж жовтого кольору. Сумно бачити один жовтий колір навкруги.

А в іншої були найчервоніші яблука в саду, найпрекрасніші червоні троянди, правда, червоними були і небо, і море, і навіть червоні кішки ходили по червоних дахах. Так тривожно, коли навколо тебе усе тільки червоного кольору.

Зате у третьої принцеси було найсиніше небо і синя-синя вода в річці, сині васильки і кульбабка, і троянди, і навіть огірки на грядках за палацом були теж сині-сині. Б-рр! Навіть холодно стало від цього синього кольору!

Але одного разу… О! Що було одного разу! Пішов справжній дощ. Не дощ, а просто злива із сильним вітром і справжнім громом. Принцеси наказали міцно зачинити ставні на вікнах, а самі заховались у куточки, закрили голови подушками і чекали, коли ж закінчиться ця страшна буря!

Треба вам сказати, діти, що дощ був не простий, а чарівний. Він розмив фарби всіх трьох королівств і – ах! Коли принцеси виглянули у віконце, вони побачили, який чудесний, різнобарвний світ їх оточує!

Небо було синє у всіх трьох королівствах, над усіма засяяла веселка.

- Що це?

- Веселка!

Різнокольорова веселка об’єднала всі три королівства, три палаци. Принцеси не могли всидіти дома і побігли на луг. Луг увесь був в росі. Зелена трава! Рожеві дзвоники, голубі, білі. Дівчата бігали лугом і раділи казковій розмаїтості чарівного світу!

Почекайте, чари ще не закінчились! Адже ми з вами у чарівній країні Мистецтва! І ми зараз всі художники-чарівники будемо малювати казковий луг для принцес.

3. У мене в руках звичайний аркуш паперу. На вологе скло пензликом я наношу фарби, з усіх вибираючи ті, які найбільше мені приємні. А тепер побачимо, що стане з аркушем, якщо його скропити водою чарівного дощу. Кладемо аркуш на скло, можемо його покрутити, потягнути, гарненько притиснути.

Заплющили очі і повільно рахуємо: один, два, три, аркуш, оживи! Обережно перевертаємо папір. І о диво! На ньому ожили загадкові картини чарівного світу мистецтва.

4. Учні працюють самостійно. Створюють три малюнки. Даєм їм просохнути і підписуємо роботи.

- Буде оформлена виставка «Вернісаж 5 класу».

На батьківських зборах на основі цих малюнків за кольоровою гамою використаних фарб буде зроблений психологічний аналіз душевного стану дитини під час творчої роботи.

Музична вікторина–конкурс між учнями 5класу

(дата проведення – 12 лютого 2014):

1. Десять теоретичних запитань 1 команді:

1) Український народний духовий муз. Інструмент великої довжини {до 3 метрів }, поширений у західних областях України. { трембіта}

2)З якої дитячої опери взято цей уривок: ,,Я лисичка, я сестричка, не сиджу без діла, я гусятка пасла,полювать ходила’’?{о.,, Коза – Дереза’’ М. Лисенка }

3)Український мандрівний музикант 17 – 19 століть. { кобзар }

4) Найвищий музичний навчальний заклад. { консерваторія }

5)Хто зробив обробку української народної пісні ,,Щедрик’’ ?

{ М. Леонтович}

6) Графічне зображення музичного звука. { нота } 7)Головний стійкий звук мелодії що викликає відчуття і її закінченості. { тоніка } 8)Сукупність кількох звуків що виконується одночасно. { акорд } 9)Відстань між двома звуками по висоті. { інтервал} 10)Найменший смичковий інструмент. { скрипка }

Десять теоретичних запитань 2 команді

1)Автори гімну України.{ муз.М. Вербицького сл.П. Чубинського} 2)Автори пісні ,, Зоре моя вечірняя ‘’ { муз. Я. Cтепового вірші Т. Шевченка } 3)Українські народні танці. { гопак, козачок, метелиця } 4) Ансамбль з трьох виконавців. {тріо } 5)Музикант який грає на цимбалах. { цимбаліст } 6)Музичний інструмент іспанського походження із 6 струн. { гітара } 7)Низький жіночий голос. { альт }

8)Керівник хору. { хормейстер }

9) Крапка, що стоїть праворуч від ноти або паузи. { збільшує тривалості ноти або паузи у півтора рази }

10) Найбільший інструмент із сімейства смичкових. { контрабас}

3. П’ять музичних загадок від 1 –ої класу:

1)Ну й велика в хлопця скрипка – відвести не міг очей. Звук низький, баритональний – це і є…{ віолончель }

2)Я – ані скрипка, ані бас, сама із деревини, Та звеселю й спечалю вас, коли мій спів полине. З моїх складів неважко скласти словечка ,, сопка’’ й ,, спілка’’, Отож, назвіть мене, будь ласка, зовуся я … { сопілка } 3)Як пісні свої співає цей старенький бандурист, Відчуваєш в серці жар. Хто ж він є ? – Співець - … { кобзар }

4)Ось казахський інструмент – дві струни на довгій деці. Взяв акин його та й гра. Це відома всім … { домра }

5)Зверху кожа, знизу тоже, а в середині пусто. {барабан }

П’ять музичних загадок від 2 команди к:

1)Я ваша подруга, я ваша попутчица, В пути без меня ничего не получится.Со мною, друзья, всегдаинтересно. Узнали кто я? Ну, конечно, же… { песня }

2)Веселятся музыканты улыбнулся дирижер, лад в котором мы играем называется … { мажор }

3) Чтоб еще артист сплясал, отгадай, что зал кричал? { бис } 4) В нем четыре музыканта виртуоза и таланта, Пропоют любой мотив, как зовется коллектив? { квартет }

5) Этот струнный инструмент зазвенит в любой момент. И на сцене, в лучшем зале и в походе на привале… { гитара }

Необхідно виділити ноти в словах. Наприклад: дорога, мімоза,…

За кожну правильну відповідь: 1 бал


Парасолька Міф Маляр Посольство Ремісник

Сіно Доручення Клякса Міліція

Фасоль Домовий Факт Рекорд

Мішень Валянок Вареник Сіль

Арфа Колядка

Капітани отримують однакові завдання, в яких повинні відгадати музичні слова.

А

Р

Ф

А

Е

Ф

А

М

П

О

Н

А

М

Д

О

Н

Л

Р

П

О

Г

И

А

Р

И

Я

Н

Е

Т

О

О

К

Т

А

В

А

Р

А

Т

Т

П

Е

С

Н

Я

А

С

К

Р

И

П

К

А

Н

М

Е

Л

О

Д

И

Я

Ф

О

К

О

Н

Т

Р

А

Б

А

С

В

А

Л

Ь

С

Н

Р

Е

И

Т

А

К

Т

Р

О

Я

Л

Ь

Гра з вболівальниками.

Вчитель говорить перше слово назви групи, а вболівальники продовжують, поки не помиляться

Наприклад:

Вчитель

Опетые

Руки

Ногу

Руки

Агата

Чай

Дискотека

Чунга

Учні

мошенники

вверх

свело

вверх

Кристи

Вдвоем

Авария

Чанга

Чунга-чанга – не група, а назва пісні, і так далі...

5. Конкурс «Хто швидше»

1. Назвіть пташку, в назві якої є нота "РЕ”. (Черепаха,орел, гречка)

2. Птах, в назві якого є нота мі. (Фламінго)

3. Растение, в названии которого есть нота "СОЛЬ” и еще одна нота? (Фасоль)

4. Порода домашніх собак, де є нота до. (Бульдог,)

5.Назвіть пташку, в назві якої є нота "РЕ”.

5. рослина, де є нота до(подорожник)

6. Назвіть плазуна , в назві якого є нота "РЕ”.

зернову культуру,

За кожну відповідь – 1 бал

Підсумок уроку

Конкурс творчих робіт.

/Files/images/SAM_6585.JPG/Files/images/SAM_6582.JPG/Files/images/SAM_6578.JPG