Організатор : Скуратовська О.В.
Дата початку: 05.03
Дата завершення: 05.03
Час початку: 13:00
Час завершення: 13:30
Місце проведення заходу: клас
Опис :
Миколаївський НВК
Літературна гра
3 клас
Вчитель початкових класів
Скуратовська О.В.
Мета. Розкрити красу поетичних образів у поезіях Тараса Шевченка, домогтися замилування учнями поетичним малюнком природи. Удосконалювати читацькі уміння – точність, виразність . Розвивати мовлення учнів,логічне мислення. Виховувати любов до рідного краю.
Обладнання. Портрет Т.Г.Шевченка,його малюнки, виставка книжок, “Кобзар”,аудіозапис пісні «Зоре моя вечірняя».
Хід заняття
1. Слухання пісні “Думи мої ,думи”.
- Чи знайомі вам слова цієї пісні? Хто їх написав?
- А що ви знаєте про Тараса Григоровича Шевченка? Коли народився? Де?
- Яким було життя хлопчика?
- Які вірші поета ви читали, вивчали?
2. Гра « З"єднати частинки і утворити речення».
Шевченко Тарас наче… зорі
Шевченкові твори сяють, мов сонце для нас
Шевченків «Кобзар» – то для народу не забудем
Ми Шевченка славить будем і ніколи великий дар
- Старенька бідна хатина з потемнілою солом’яною стріхою і чорним димарем. Біля хати на причілку – яблуня з червонобокими яблуками. А навколо яблуні – квітник. Біля дверей стара гілляста верба із засохлим верховіттям. А за вербою – клуня. За клунею – сад. А за садом – долина. А в долині – тихий струмочок.
Тут провів своє дитинство малий Тарас.
Люблять твори Кобзаря за правду, щирість. У віршах він писав про тяжке життя селян-кріпаків, дітей-сиріт, бо ж і сам зазнав сирітського життя.
Та не тільки сум і горе бачив Шевченко. Він зростав в Україні серед мальовничої природи, українських людей, які з вуст у вуста передавали легенди, билини, казки, повір”я. Поет любив природу рідного краю і тому, мабуть, кожен рядок вірша переливаеться краплинами любові до природи.
3. Гра «Віднови вірш».
(Учні вибирають таблиці зі словами і складають вірш. Виконавши роботу,перевіряють за зразком. Слова: в, калина,долині, червона, засміялась, дитина, дівчина, зацвіла, ніби).
4.Слухання пісні «Зацвіла в долині червона калина».
Виготовлення колажу за змістом пісні.
5. Робота з виставкою книг.
- Які зменшувально-пестливі слова автор вживаву віршах? Знайдіть їх.
- Знайдіть порівняння.
-Знайдіть рими.
6. Гра «Незнайко».
- Незнайко завжди допускає помилки, виправте їх. Будьте уважні.
Тече вода серед гаю
та межи горою.
Хлюпаються качаточка
поміж травою.
А гусочка випливає,
з качкою за ними,
ловить рибку, розмовляє
з дітьми своїми.
- Які почуття у вас викликав цей вірш?
- За кілька місяців до смерті Т.Г.Шевченко написав вірш “Тече вода із-за гаю”. Саме в цей час хворий поет душею рвався на Україну з Петербурга і в його віршах оживала чарівна краса рідної землі. Ось саме про це він і написав.
7. Гра «Знайди і поясни»
- Знайдіть у віршах Т. Шевченка словосполучення виду «іменник + прикметник». Поясніть,в якому значення вжитий вислів – в прямому чи переносному.
8. Гра «Синонімічна хвилина»
- Яке значення слова пишатися використав Т. Шевченко у вірші «Тече вода
з-під явора»?:
*гордитися,величатися;
*мати втіху, розкошувати;
*буйно рости,квітнути.
9. «Тарас Шевченко – художник»
- Поетична спадщина Кобзаря налічує понад 240 творів,а мистецька – майже 1200 робіт,та до нас вони не всі дійшли. Він писав олійні картини,акварелі, сепії,офорти, ілюстрації до творів.
Знайомство з малюнками, картинами, портретами,
автопортретами Т. Шевченка.
10. Підсумок заняття.
- Ми прочитали,почули і побачили маленьку часточку з творчості
Т. Г. Шевченка. Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але Шевченкове слово – живе і вічне.
- Чому Т. Шевченка називають Кобзарем?
Не розлучайтесь, діти, з Кобзарем
Читайте, вчіть його чудові твори.
З його пророчим словом ми живем,
З ним боремся і труднощі поборем.
В Шевченкових поемах і віршах –
краса Вкраїни і душа народу.
Вони торують у майбутнє шлях,
Вчать прямо йти, а не шукати броду.
Не розлучайтесь діти з Кобзарем.