2017-04-06
МИКОЛАЇВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ-ДОШКІЛЬНИЙ ЗАКЛАД»
виховна година«забудемо образи» |
Підготувала:
вчитель початкових класів
Чигрин М.М.
Забудемо образи
Мета: розвивати комунікативні навички, емпатійні та рефлексивні здібності учнів; покращити стосунки у класному колективі.
Притча «Скільки важить сніжинка?»
Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:
— Скільки важить одна сніжинка?
— Не більше, ніж нічого, — відповів він їй.
— Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, —
вела далі синичка. — Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була віхола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», впала на неї — гілка зламалася. — Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.
Скільки важать наші слова? Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але кожен із нас завдавав образи іншим, навіть не зауважуючи цього.
Діти висловлюють свої відповіді на запитання: «Чи можна зважити наші слова?». Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це потрібно пам’ятати під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди.
Вправа «Що мене найбільше ображає у стосунках з однолітками?»
Охочі зачитують уголос свої варіанти. Психолог наголошує, що названі причини образливі практично для всіх людей.
Вправа «Образа»
Психолог пропонує дітям пригадати свою найбільшу образу від ровесників, таку, що «болить» і досі, і записати її на окремому аркуші. Прочитайте, переживіть її подумки знову з усіма емоціями того моменту. Далі від щирого серця пробачте кривдників (кривдника) і порвіть аркуш, викиньте його у кошик для сміття. Бажано при цьому вголос сказати: «Я щиро пробачаю тобі…». Але лише якщо справді пробачаєш. Якщо у класі виявиться дитина, яка скаже, що не може цього зробити, поговоріть про те, як важливо вміти пробачати, не тримаючи образ у собі, тому що інакше це шкодить здоров’ю.
Дітям пропонують висловити свої почуття після того, як вони «викинули» образу у сміття. Переважна більшість відчуває полегшення.
Гра «Упізнай, хто це?» Одному з учнів зав’язують очі, до нього мовчки підходить інший учасник гри, якогопотрібно впізнати, обмацуючи голову, обличчя, плечі, одяг або за голосом.
Той, кого впізнали, стає ведучим. Зазвичай гра сповнена позитивних емоцій.
Навіть знаючи людину, не завжди легко її впізнати. А ще важче — дізнатися про її думки, причини вчинків та слів. Тому ніколи не слід поспішати у своїх висновках про людину, зважаючи на те, що ми могли щось неправильно зрозуміти.
Вправа «Інтерв’ю»
Зараз ми спробуємо трохи більше пізнати одне одного. Для цього поділимося на пари та візьмемо інтерв’ю. За п’ять хвилин ви маєте отримати відповіді на такі запитання (заздалегідь написані на дошці):
— Твоя улюблена страва?
— Що ти хотів(ла) би отримати на день народження?
— Твої улюблені заняття у вільний час? (Для старших підлітків.)
— Як ти уявляєш себе через 10 років?
— Чим ти любиш займатися у вільний час?
— Що ти взяв (взяла) би із собою на безлюдний острів?
Поділити дітей можна так: половина учнів пише на картках своє прізвище, решта — витягує зібрані психологом картки.
За кілька хвилин діти по черзі презентують те, що вони дізналися про своїх однокласників. Дуже важливо, щоб висловилися всі.
Обговорення
Сьогодні ви більше дізналися одне про одного, пробачили колишні образи, зрозуміли, чого не слід робити у стосунках, щоб їх не втратити.